cd/dvd game

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommyymmot

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
hoi,ik ben tommy pas nieuw hier! (17 Februari 2008) ;)
Ik moet zeggen dat ik radeloos ben,ik heb namelijk een pc spel gekocht (cd/dvd game)
van The Sims voor mijn zoontje,het spel gaat totaal niet,ik heb al gekeken op verschillende manieren op google om gratis software cd/dvd te downloaden,maar ik geef het op!
Uren heb ik zitten zoeken,het spel word ondersteund door NVIDIA Geforce GTS of hoger,alsook ATI Radeon 8500 of hoger,en ik zie dat ik ATI Radeon 9200 heb in mijn pc eigenschappen!!
Mijn pc werkt met Windows XP Service Pack 2.
Kan iemand mij verder helpen aub??
van harte bedankt alvast!:thumb:

Laatst bewerkt:
De hoeveelheid werkgeheugen en de capacitiet van de processor is ook van belang voor het spel.
ook hoe vol je harde schijf is.

weet ik niet.
Heb je niet wat meer info over je pc.
je zou de pc kunnen upgraden

Begin eens met een redelijk uitgebreide beschrijnving van de pc, waarbij je aangeeft:

processor naam + type,
moederbord naam + type
hoeveelheid geheugen.

Beschrijf ook eens wát er niet "gaat" met de game :
lukt de installatie niet?
start de game niet op?
"loopt" de game niet soepel?
Kortom, wát gaat niet?

goeiemorgen

goeiemorgen pasja,

alvast bedankt voor de reactie op mijn bericht (cd/dvd game),
Het enige wat ik vind en kan vertellen,dat mijn pc ( AMD Athlon (tm) XP 3000+)
2.17GHz, 512 Mb.
Ik weet niet hoe je de rest kan vinden?!!
En ik weet alvast dat die game totaal niet opstart! :rolleyes:
Dankje Tommy!

Download dit tooltje eens en laat het je pc beschrijven. (Veilig tooltje, geen virus / spyware of andere ellende)

Begrijp ik goed dat de installatie wél is gelukt (100%)?

Ik ken de game niet echt, heet deze de Simms of is er nog een cijfer toevoeging 1 of 2 ?

aan pasja

Beste pasja,

Het spel heet The Sims 2 ,Deluxe Edition (cd/dvd game)
Het wil totaal niet installeren bedoelde ik,ik heb blijkbaar iets tekort om het te installeren alsook te kunnen spelen!
En hierbij geef ik wat meer te weten over mijn pc,......

Processor
2,15 gigahertz AMD Athlon XP
128 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache

Drives
160,03 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity
153,64 Gigabytes Hard Drive Free Space

HL-DT-ST DVDRAM GSA-4120B [CD-ROM drive]
JLMS XJ-HD166S [CD-ROM drive]

Local Drive Volumes
c: (NTFS on drive 0) 8,05 GB 2,05 GB free
h: (NTFS on drive 0) 151,98 GB 151,59 GB free

Onderstaande tekst heb ik van de een of andere site gekpieerd. Dáár zou het probleem dus niet kunnen zitten: jouw systeem moet het aankunnen.

Als je een videokaart hebt die geschikt is voor T&L met minimaal 32 MB RAM-geheugen (zoals een NVIDIA GeForce 2 of beter of een ATI Radeon 7000 of beter) dan heb je op zijn minst nodig:

600 MHz P3 processor

256 MB RAM

Windows Vista*, Windows XP, Windows ME, Windows 98 of Windows 2000
Als je een videokaart hebt die niet geschikt is voor T&L (zoals een TNT2 of een geïntegreerde Intel) dan heb je op zijn minst nodig:
1.5 GHz processor

256 MB RAM

Windows Vista*, Windows XP, Windows ME, Windows 98 of Windows 2000
Aanbevolen videokaarten (hoe meer grafisch geheugen je hebt, hoe beter):
ATI Radeon Serie

Radeon VE series

7000, 7200, 7500

8500, All-In-Wonder 8500

9000, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800

X300, X600, X800

nVidia Quadro Serie

Quadro, Quadro2, Quadro4

nVidia Geforce Serie (GeForce2 of beter)
GeForce2

GeForce3, 3 Ti

GeForce4, 4Ti, MX 420, 440

GeForce FX 5200, 5600, 5700, 5800, 5900, 5950

GeForce 6600, 6800
Intel Extreme Graphics
82845, 82865, 82915

Uit de verklarende woordenlijst van de nVidia website:

Definitie van Transform & Lighting (T&L): twee aparte engines op de GPU (Graphics Processing Unit) die zorgen voor een krachtige en gebalanceerde PC en beelden met extreem veel polygonen mogelijk maken. De transformprestaties bepalen hoe complex voorwerpen kunnen zijn en hoe veel er tegelijkertijd in beeld kunnen verschijnen zonder dat de framerate eronder lijdt. Lighting-technieken dragen bij aan het realistische gehalte door de weergave van objecten te veranderen afhankelijk van aanwezige lichtbronnen.

Nog wat opmerkingen over videokaarten:

T&L videokaarten zijn een jaar of 3 geleden op de markt gebracht, Als je in de afgelopen jaren je computer hebt aangeschaft, ga dan na of je inderdaad een T&L kaart hebt.

Het kan natuurlijk nooit kwaad om ervoor te zorgen dat je de meest recente stuurprogramma's (drivers) van je videokaarten hebt geïnstalleerd. Bezoek de websites van nVidia of ATI voor de meest actuele stuurprogramma's.

* De Sims 2 vereist met Windows Vista minimaal 512 MB werkgeheugen en een DirectX9 compatible videokaart vanaf: Ati Radeon 9600 of hoger, NVidia 6200 of hoger.

Wees er zeker van dat je de laatste stuurprogramma's voor Windows Vista hebt gedownload. Controleer of je de goede bits* versie hebt.

*x86 (32 bit) of x64 (64 bit)

Aan de andere kant: hoeveel geheugen heeft je videokaart exact?

Laatst bewerkt:
kijk gewoon ff hier www.canirunit.com daar kun je zien of je pc de game aan kan en kun je ook meteen zien als hij niet op je pc kan wat er verkeerd aan is.

aan pasja

pasja,
hier een overzicht van mijn videocard geheugen

Video Card
Recommended: 16 MB DirectX 7 compatible video card
You Have: RADEON 9200 SE Family (Microsoft Corporation) (RADEON 9200 SE AGP (0x5964)) PASS
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card Video RAM: Required - 16 MB , You have - 128.0 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Rasterization: Required - Yes , You have - Yes

Het lijkt of ik alles heb om het spel te kunnen spelen,maar dat is het juist net niet "zucht" :-(

Laatst bewerkt:
Bij nader inzien denk ik dat daar jouw probleem zit? Je videokaart heeft 126 mb RAM terwijl de game minimaal 256 vraagt?

Als ik het goed heb, m.a.w. de Sims vraagt minimaal 256 MB (optimaal?) én de informatie die je hierboven typt is óók correct, dan zou slechts 1 actie het probleem oplossen: een videokaart met 256 MB.

Iemand anders die meeleest die dezelfde conclusie trekt? (Ik vind 256 MB voor een game wel erg veel, ik weet niet of dat wel 100% correct is?)

3 minuten na jouw bericht, da's toch niet zo lang ;)

Als ik het goed heb, m.a.w. de Sims vraagt minimaal 256 MB (optimaal?) én de informatie die je hierboven typt is óók correct, dan zou slechts 1 actie het probleem oplossen: een videokaart met 256 MB.

Iemand anders die meeleest die dezelfde conclusie trekt? (Ik vind 256 MB voor een game wel erg veel, ik weet niet of dat wel 100% correct is?)

3 minuten na jouw bericht, da's toch niet zo lang ;)

zoals ik het leest is er geen 256mb nodig maar vanaf32mb
.

dus moet ik een videokaart kopen in de winkel van 256 mb?
of kan het ook anders?
ik weet er nog steeds geen raad mee!:o:rolleyes:

zopas gevonden om het spel te kunnen spelen

Systemvereisten

If you have a T&L capable video card with at least 32 MB of video RAM then you need at least:
800 MHz processor or better
256 MB RAM if Windows Vista, XP, Windows ME, Windows 98 or Windows 2000
At least 3.5 GB of hard drive space
if you have a non-T&L capable video card (an Intel Extreme Graphics or a Radeon 7000/VE Series) then you need at least:
2.0 GHz processor or better
256 MB RAM if Windows Vista, XP, Windows ME, Windows 98, or Windows 2000
At least 3.5 GB of hard drive space

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had het getal van 256 verkeerd gelezen, ook in de blauwe tekst die ik plaatste staat 256 mb RAM en da's het werkgeheugen en niet het videokaartgeheugen, sorry, mijn fout.

Laatst bewerkt:
drrai je wel op dx7?
of heb je die up todate die dx9

en wat als je in de options op dx7 zet?

ik zoek nog ff of die 9200 van je dx9 ondersteunt??!!!

Kun je beschrijven wat er gebeurt / welke foutmelding je krijgt als je de CD invoert en de installatie begint. Zoals ik het nu allemaal overzie, zou je systeem het aan moeten kunnen (even los van wat in het vorige bericht is geschreven)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan