bestelformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper16

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo,

ik heb een bestelformuliertje op mijn website. Nu wil ik dat de totale kosten direct worden berekend in een balkje eronder. Ik heb de ballen verstand van javascript en ik heb met moeite een websiteje in elkaar geflanst.
mijn bestelformuliertje ziet er zo uit:
<tr>
<td>
Product
</td>
<td>
<SELECT NAME="product">
<OPTION VALUE="0">0
<OPTION VALUE="1">1
<OPTION VALUE="2">2
<OPTION VALUE="3">3
<OPTION VALUE="4">4
<OPTION VALUE="5">5
<OPTION VALUE="6">6
<OPTION VALUE="7">7
<OPTION VALUE="8">8
<OPTION VALUE="9">9
<OPTION VALUE="10">10
</SELECT>
</td>
<td>
€ 9,95
</td>
</tr>

1 product kost 9,95 en als mense meer bestelle moet dat dus x die hoeveelheid. Ik heb ook 4 verschillende producten dus die moeten dan gecombineerd worden. Ook komt er nog 6,20 verzendkosten overheen.
Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen, want ik heb een paar uur zitten *****n en echt totaal niks opgeschoten.

alvast bedankt,
Jasper

ps: ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven.

Hey Jasper,

ik geloof dat ik je begrijp, maar zou je niet beter met input text fields werken? Het kan natuurlijk zo zijn dat bij de producten voor dit formulier nooit iemand -bijvoorbeeld- 100 items wil bestellen, maar zou het wel zo zijn, dan wordt het moeilijk op de manier waarop je nu werkt.
Wanneer je met input fields werkt, kun je er ook voor zorgen dat er alleen nummers ingevuld kunnen worden (replace(/([^0-9])/g,"")), en nog steeds bijvoorbeeld niet meer dan 80 items.

Desalniettemin: http://jaapromijn.nl/helpmij/bestellijst/

Ook dit is niet de optimale manier, ik heb TH-tags gebruikt voor de subtotalen omdat het op die manier makkelijker te programmeren was en is de tabel heel statisch omdat ik gewerkt heb met absolute node-selectie, wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe column invoegt voor de prijs column, moet je dat in het script aanpassen.
Zie het maar als een voorbeeld :P

Zelf zou ik een aangepast doctype maken met extra attributen.

Laatst bewerkt:
bedankt voor het antwoord :)
het ziet er egt nice uit :P

ksnap niks van wat je er nog bij heb gezegd, maarja :P tziet er nog mooi uit met dat ding erachter die de prijs van ieder product weer geeft :)
egt bedankt :)

groetjes Jasper

hmmm hij doet het niet :S
op jouw link doet ie het wel. maar kheb bron weergeven gedaan en geupload naar mijn servertje en daar doet ie et nie. En op m'n computer deed ie et ook nie.

http://www.bs-products.nl/bestellijst.html

hopelijk weet je hoe ik dit moet oplossen :)

alvast bedankt,
Jasper

Hey Jasper,

heb je het externe javascript bestand ook opgeslagen? Daar wordt naar gerefereerd in het HTML bestand. In de Head zie je de volgende script verwijzing

Code:
<script type='text/javascript' src='init.js'></script>

die dus linkt naar het bestand: init.js. Deze verwijzing is relatief, het bestand staat dus in dezelfde locatie als de HTML.

http://jaapromijn.nl/helpmij/bestellijst/init.js

Dit bestand kopiëren en opslaan in dezelfde map als je HTML.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan