Raid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hokanu

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2005
Desktop
Windows XP pro, SP2
Asrock 775dual-880pro
Pentium 4, 3,0 GHz
1GB RAM
250GB samsung SP2504C
Geforce 6200LE

Na een paar BSODs en een computer die weigerde op te starten kreeg ik deze meldingen:

IMGP0625.jpg

IMGP0626.jpg

Als ik deze meldingen gewoon negeerde startte windows wel op maar was hij echt oer en oertraag. Ik was sowieso al van plan de hele zooi te formatteren dus besloot ik de windows xp cd er maar eens in te gooien. Maar die bleek alleen de geheugenkaart die nog in mijn card reader zat te zien, maar geen harde schijf.

Toen raadde iemand mij aan mijn BIOS eens te updaten. Dat heb ik toen ook gedaan en warempel, de snelheid was weer normaal. Alleen was het geluid nogal vervormd. Toen heb ik ook maar de RAID BIOS drivers geupdate en daarna werkte mijn geluid wonderbaarlijk weer normaal. Maar de meldingen over RAID waren er nog steeds en de Windows XP setup ziet mijn harde schijf nog steeds niet.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

-Tobias

Redelijk simpel, je hebt helemaal niets te zoeken in de RAID setup.
Jouw systeem heeft maar 1 hdd en voor Raid heb je minimaal 2 hdd's nodig. Wat je dus moet doen is zoeken naar een optie om het gehele RAID setup gebeuren te cancellen.

Dat je voor Raid 2 HDD's nodig had was ik zelf ook achter gekomen na wat gegoogle.
En in de Raid setup kon ik ook helemaal niks.

Maar dan blijft de vraag: Hoe kan ik dit verhelpen?

Door gewoon te zoeken in het Bios. Uitschakelen / disablen de zaken aangaande RAID. Zó groot / uitgebreid zijn de RAID opties in het menu nu ook weer niet.

Laatst bewerkt:
Ok.

Daar heb ik gekeken, maar ik zag nergens een optie voor RAID staan. Maar het kan zijn dat ik wat gemist heb....

Dan kijk je denk ik niet op de juiste plek. Als er geen RAID opties zouden zijn, had je je huidige probleem ook niet.

Vertel maar welk moederbord je hebt en welke bios versie

Ik had blijkbaar toch niet goed gekeken. Ik wilde net gaan kijken welke bios versie ik had toen ik ergens RAID zag staan. En toen kon ik het veranderen naar non-RAID. En het probleem is opgelost!

Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan