van cassette naar cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvonne_2

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Berichten
17
Ik wil wel eens gaan experimenteren met het overzetten van cassettes en wellicht ook lp's naar cd. Wie kan mij vertellen wat ik precies nodig heb om te beginnen???
 
Ik werk met Mac en gebruik voor deze job:
- een stereoinstallatie met tuner/versterker, cassettedeck en draaitafel. Denk eraan dat een draaitafel z.g. "RIAA curve correctie" behoeft en daarom langs de PHONO poort van de versterker moet. Een cassettedeck zou eventueel rechtstreeks met je computer kunnen verbonden worden.
- een Griffin Technology PowerWave, een soort van gesofisticeerde externe geluidskaart. Dit toestelletje, zo groot als een pakje sigaretten, is niet meer in de handel, maar Griffin heeft ook een iMic dat hetzelfde doet.
- een Macintosh G3 die nog OS9.x draait. Omdat deze Mac niet over een geluidsingang beschikt, is die Griffin PowerWave aan de ene kant verbonden met de stereo-installatie, en aan de andere kant met een USB-poort van de Macintosh.


Ik gebruik de software SpinDoctor die bij een oude versie van Toast (CD brandsoftware) kwam. Ik neem LPs track per track op (je kunt eventueel een hele kant ineens opnemen, en daarna splitten, maar ik werk track per track) en werk daarna het eventuele gekraak weg met ClickRepair.
De individuele opnames zijn in aiff formaat (de Mac tegenhanger van WAV), maar kunnen met behulp van diverse software eventueel omgezet worden naar (gecomprimeerde) mp3 bestanden, die natuurlijk veel kleiner in omvang zijn.

Als jij met een PC en Windows werkt, heb je andere software ter beschikking, maar dit is in grote lijnen het principe.
Hopelijk heb je er wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan