draadloos toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik krijg mijn draadloos toetsenbord niet meer aan de praat. Het is te zeggen, mijn laptop, want hij herkent het usbontvangertje niet meer.

Op mijn andere laptop is het geen enkel probleem.

Maar op de laptop waar ik het toetsenbordje nodig heb heb ik reeds alles geprobeerd. Ik krijg steeds dezelfde melding: usbapparaat wordt niet herkend.
En dat de driver niet is geinstalleerd. Maar dat moet niet aangezien het werkt met de drivers van xp zelf.

:confused:

toch altijd eigenwijs doen he !!!
toch maar even Drivers installeren ! :D

Zoals ik al zei moet dat niet. En aangezien dat niet moet zijn er ook geen drivers voor xp, dus dat maakt het vrij onmogelijk om dat te doen.

Windows XPVoor dit product heeft u geen speciale Trust driver nodig. De reden hiervoor is dat óf het product geen driver nodig heeft om te kunnen functioneren óf omdat de standaard Microsoft Windows driver gebruikt dient te worden. Lees, indien aanwezig, de handleiding van uw product voor verdere informatie.

Bron: http://www.trust.be/products/product_detail.aspx?item=14909

Het toetsenbord heeft eerder gewerkt, maar het minste dat ik het usbontvangertje uittrek of terug insteek heb ik deze problemen. Ook als ik het usbontvangertje laat zitten en de usbstekker in de usbpoort ernaast uittrek of insteek beginnen de problemen.

Oke :
Als een andere USB poort geprobeerd ??

Ja, ik heb er maar 2 op die laptop. Maar hij doet het op geen van beide.

Hoelang heb je em >??
wat voor USB aansluiting heeft je LAPTOP ?
USB 1.1 of 2.0?

De laptop heb ik zo'n 5 jaar geloof ik. Het toetsenbordje al enkele weken.

Beide zijn usb 2.0

ok ik weet het niet meer hoop dat iemand anders je kan helpen !

Ik heb momenteel op die laptop Windows XP SP1

Hij heeft 128 MB RAM en 2.0 GHz mobile celeron CPU

Ik gebruik hem vooral voor oude videospelletjes nu en hij moet dus lekker blijven lopen en aangezien ik er nooit internet op gebruik vond ik het ook niet nodig om updates te installeren. Vooral omdat ik geen snelheidsvertraging wilde.

Nu raad de fabrikant van het moederbord mij aan mijn laptop te updaten...

Maar ik ben bang dat ik serieus prestatieverlies zal lijden als ik SP2 installeer van windows xp...

Is het aangeraden om toch SP2 te installeren?
Zoja, ook alle overige relevant lijkende updates of enkel SP2?

En zoja, moet ik een gokje wagen op de beloofde snelheidswinst van SP3 en ook SP3 voor windows xp installeren als dat beschikbaar komt?

Ik wil absoluut niet dat ik de laptop niet meer kan gebruiken. Hij draait nu heel lekker op 128 MB, maar ben bang dat dat snel zal veranderen als ik SP2 ga installeren.

Edit: correctie: Het gaat om 256 MB RAM-geheugen. Ik vergiste me eerder.

Laatst bewerkt:
Ik heb SP2 toch niet geinstalleerd dus wacht ik er mee tot het ooit nodig is...

Ik heb het probleem echter wel kunnen oplossen...

De usbontvanger in de usbpoort werkte niet, windows kon het apparaat niet herkennen.

Maar toen ik een usbverlengkabeltje (iets dat tegenwoordig gelukkig bij elke usbstick of usbadapter steekt, waardoor je er zonder veel moeite algauw een voorraadje van hebt liggen) tussen het ontvangertje en de usbpoort stak was dat probleem meteen opgelost. Hij herkent het ontvangertje nu wel zonder problemen...

Het is eigenlijk wel maar een 'halve' usbstekker, dat ontvangertje. En de buitenkant van die ene helft is in plastiek ipv metaal (rond een printplaatje met contactpunten), wat maakte dat het stekkertje eigenlijk net iets te lang was om in een usbpoort te passen (moest heel hard wringen om het er in of uit te krijgen), misschien dat dit storingen gaf aan de usbpoort zelf en de usbstekker hier minder gevoelig voor is ofzo.

Eindelijk kan ik weer verder met dat ding...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan