Laptop kopen....... WAT????

Status
Niet open voor verdere reacties.

ray en lea

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
hallo allemaal!

wij willen (moeten wel omdat de oude pc er echt mee lijkt te stoppen) een laptop kopen maar we weten echt NIET waar we op moeten letten. We willen er geen wilde dingen op doen zoals moeilijke spellen ofzo, hooguit dat de kleine meid er een spelletje op zal doen (nivo Dora.....)
We willen er een om te internetten (HEEEEL belangrijk), VEEL foto's erop zetten en beetje bewerken en een beetje muziekje downloaden.
Dus eigenlijk heel weinig...........

Hopelijk vinden we hier een goed begrijpelijk antwoord zonder moeilijke computertaal.....:confused:

groetjes!

Hoi,

het aanbod is enorm en ik geef dan ook maar een (1) voorbeeld:
Kijk hier eens. Nog niet eens zozeer vanwege het model notebook (prima,redelijke prijs) maar ook om de site waar je veel gebruikers ervaringen kunt lezen.

Bedenk ook dat een notebook met een (b.v.) 17 inch scherm een goede desktop vervanger kan zijn en dat het bijzonder prettig film kijken is op 17 inch breedbeeld.
Je bent wel iets minder mobiel!

Suc6.

Ik zou zelf voor een HP gaan ziet er degelijk uit, en is van goede kwaliteit..
Zelf heb ik drie acers in gebruik van slechte kwaliteit toetsen die los laten, kapdoek moederbord, behuizing wat uit elkaar valt, gelukkig nog binnen de garantie.
En voor 1000 euro koop je een prima dingetje
Voor mij in ieder geval geen acer meer.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
HP heeft wel slechte Accu's, die is binnen anderhalf uur al leeg.

En heb je ook de voorkeur voor een bepaalde merk?

Accus zegd niets over de kwaliteit van je laptop, maar hoe je hem gebruikt.
Iedere keer in je laptop laten zitten als netspanning gebruikt daar worden ze slecht van, je moet ze helemaal leeg trekken dat is een behoud voor de accu.
HP of Compaq zijn prima laptops.
Dell is een hel net als Packerd Bell

http://www.hplaptops.nl/website/index.php

Laatst bewerkt:
Accus zegd niets over de kwaliteit van je laptop, maar hoe je hem gebruikt.
Iedere keer in je laptop laten zitten als netspanning gebruikt daar worden ze slecht van, je moet ze helemaal leeg trekken dat is een behoud voor de accu.
HP of Compaq zijn prima laptops.
Dell is een hel net als Packerd Bell

http://www.hplaptops.nl/website/index.php

Da's idd waar, mijn Asus 17'' draait 2,5 uur op z'n accu. Trek hem bijna iedere dag helemaal leeg zodat hij niet lui wordt.

Grtz.

laten we Dell niet vergeten!!
Heeft tenminste een service waar alle andere een puntje aan kunnen zuigen, meestal al de volgende dag geregeld!!!

Hier ook sinds een aantal maanden een Toshiba in gebruik, gewoon goede en degelijke laptops van Toshiba.

Hallo! Ik heb in feite dezelfde vraag als de topicstarter; alleen ligt mijn budget tussen de 700-800 euro maximaal. Ik hoef zeker geen desktopvervanger; maar wil toch wel een laptop met een aardige processor en werkgeheugen zodat Vista sowieso een beetje aardig draait.
Ik kwam deze laptop tegen http://www.laptopshop.nl/product/49452/asus-f3u-ap104c.html die me eigenlijk wel bevalt. Iemand ervaringen met Asus of dit type laptop?

Asus is een uitstekend merk, en die laptop voldoet wel aan je eisen. En ook niet te duur, lijkt mij een prima keuze.

Asus is inderdaad één van de beste laptops die je krijgen kunt. En als je het wat waard vindt, Asus is ook door de Consumentenbond als betse getest. Normaal heb ik niet veel met de Consumentenbond maar dit maal onderstrepen iets wat ik altijd al wist. Asus is veruit het beste wat betreft Laptops. Maar okay, dit betekent niet dat ik er één heb hoor. Ik heb pas bij de Aldi een prachtige MEDION gekocht voor € 899,-
Wellicht zit er een Aldi bij jou in de buurt en dan raad ik hem je zeker aan. :thumb:

Ik heb hem nu een paar weken en hij overtreft mijn verwachtingen.

Ja zeker Asus behoord tot één van de besten en wat betreft dell begin daar niet aan want die kennen alleen service voor bedrijven de particulier laten ze stikken.
Mijn dochter heeft er één wou dat ze hem nooit gekocht had, service desk geeft alleen maar antwoord met dan moet u hem maar op sturen, en dat voor een drivertje installeren.
Ze heeft hem in de garantie tijd defect gehad en kreeg hem pas na 3mnd terug.

wow wat naar voor haar, wel vreemd want ik heb hier 2 comp's van dell met scherm scherm was (ok zou niet horen) 2 maal niet naar mijn zin, zat een lichte piep als hij op standby stond, beide keren kwamen ze hem direct de volgende dag om precies 10 uur omruilen en met een probleem met de dvd waren ze ook direct de volgende dag om hem te repareren.
Waren zelfs duitsers die kwamen daarvoor.
Zal denk ik geheel aan degene liggen die je aan de helpdesk krijgt hoe de service verloopt, en ik denk dat dat bij ieder merk zo is.

wow wat naar voor haar, wel vreemd want ik heb hier 2 comp's van dell met scherm scherm was (ok zou niet horen) 2 maal niet naar mijn zin, zat een lichte piep als hij op standby stond, beide keren kwamen ze hem direct de volgende dag om precies 10 uur omruilen en met een probleem met de dvd waren ze ook direct de volgende dag om hem te repareren.
Waren zelfs duitsers die kwamen daarvoor.
Zal denk ik geheel aan degene liggen die je aan de helpdesk krijgt hoe de service verloopt, en ik denk dat dat bij ieder merk zo is.

Misschien een slechte helpdesk medewerker, zou kunnen.

Asus is inderdaad één van de beste laptops die je krijgen kunt. En als je het wat waard vindt, Asus is ook door de Consumentenbond als betse getest. Normaal heb ik niet veel met de Consumentenbond maar dit maal onderstrepen iets wat ik altijd al wist. Asus is veruit het beste wat betreft Laptops. Maar okay, dit betekent niet dat ik er één heb hoor. Ik heb pas bij de Aldi een prachtige MEDION gekocht voor € 899,-
Wellicht zit er een Aldi bij jou in de buurt en dan raad ik hem je zeker aan. :thumb:

Ik heb hem nu een paar weken en hij overtreft mijn verwachtingen.

Ja, Medion computers zijn echt de ALLER BESTE van allemaal, je krijgt ook iets extra bij: EEN VIRUS!
Dus koop GEEN Medion troep. :p

Ik zelf vind Sony VAIO een goed laptop merk.
De Accu gaat wel 3 tot 4 uur mee. En een mooie design en Sony laptops zijn ook erg stevig.

Ja, Medion computers zijn echt de ALLER BESTE van allemaal, je krijgt ook iets extra bij: EEN VIRUS!
Dus koop GEEN Medion troep. :p

Ik zelf vind Sony VAIO een goed laptop merk.
De Accu gaat wel 3 tot 4 uur mee. En een mooie design en Sony laptops zijn ook erg stevig.

Daar zat ik ook eerst over te twijfelen; zien er wel erg strak uit. Maar in verhouding vond ik ze ietsjes duurder dan Asus. Ik hoor alleen dan andere mensen weer zeggen dat Sony geen beregoed merk is als het gaat om laptops...maar weer een ander zegt er heel tevreden mee te zijn.
Maar ik denk dat ik voor de (eerder genoemde) Asus ga

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan