Partition Magic probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Berichten
74
Hallo,

de HD van mijn laptop is ingedeeld in een C en een D schijf van elk 35gb. Ik wou dit veranderen in resp. 30 en 40gb en gebruikte daarvoor partition magic. Omdat ik altijd positieve ervaringen met dit programma gehad heb, heb ik geen backups gemaakt op voorhand... (dom van me achteraf gezien)

Wat is er nu gebeurd: Tijdens het partitioneren viel de laptop opeens volledig uit terwijl het proces zeker niet voltooid was. Na herstarten bleek mijn hele D schijf gewoon verdwenen te zijn. In Partion Magic zelf is de verloren ruimte wél te zien (genaamd "local disk", zie screenshot). Ik wil nu dus dat deze ruimte terug een D schijf wordt, maar ik weet niet hoe dat te doen. Ik kan hem op 'active' zetten, maar dan is de C schijf blijkbaar automatisch niet meer active.

Het allerbelangrijkste is dat de data op de (vroegere) D schijf behouden blijft. Hoe de partities verder ingedeeld zijn maakt me al niet meer uit, maar de data verliezen zou een enorme ramp zijn aangezien ik geen backup heb. Ik ben nog niet wanhopig, aangezien PM aangeeft dat alle gigabytes van de verloren ruimte used zijn, maar misschien wil dit niks zeggen natuurlijk.

Wie kan me helpen?

Vriendelijke groeten

Een screenshot:
 

Bijlagen

  • screenshot.JPG
    screenshot.JPG
    86,9 KB · Weergaven: 41
Ik heb vorige week precies hetzelfde gehad. Heb een kennis (Systeembeheerder) de belangrijkste data er af laten halen. Daarna moest de HD opnieuw gepartitioneerd worden en dus geformatteerd. Vraag even rond of iemand deze data er voor je af kan halen, haal er anders een expert bij.

Succes!

Groet,
Niek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan