Linux op USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjuh123

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
Hey

Via deze site kwam ik er achter dat Linux prima vanaf USB te draaien is. Inmiddels heb ik stap 1 t/m 6 gedaan. Mijn USB is FAT32 en is helemaal leeg.
Als ik echter op mijn USB de Makeboot.bat aanklik krijg ik deze melding:
fout1zo8.jpg

(let op het witte vierkant, daarin staat de fout).
Als ik toch doorga en de PC reboot en opstart via USB zegt de PC dat er geen opstartbare partitie gevonden is.

Wat is hieraan te doen? Ik draai Vista Ultimate (Legaal).

Bvd, groeten,
Chris

Zal waarschijnlijk met de ingebouwde beperkingen van Vista te maken hebben voor toegang tot hardware.
Ik heb hier zonder problemen de zaak kunnen bijwerken.

Doe het zo: Ga met je stick naar iemand die bijv. XP heeft, stop de stick er daar in, en draai daar makeboot.

Hier had ik er geen enkel probleem mee (WinXP Home).

EDIT: Ik ga er wel vanuit dat je de instructies goed gevolgd hebt, en dus de inhoud van de gOS (CopytoPen) map hebt gekopieerd naar de hoofdmap van de stick, dus niet de gOS (CopytoPen) map.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga het proberen! :thumb::thumb:

En ik heb inderdaad de mapinhoud gekopiëerd en niet de map zelf :P

Nog een vraag. Hoe kan ik mijn huidige bestanden (word) in Linux gaan gebruiken? Ik wil ze graag via de USB mijn huidige word bestanden in Linux kunnen openen. Kan iemand vertellen hoe? Ben nogal newbie in Linux ;)

Laatst bewerkt:
Linux werkt inmiddels :D en OpenOffice 2.3 staat er al op :D

Edit: ik kan gewoon .doc bestanden op de USB zetten. In Linux kan ik ze dan openen :P

Laatst bewerkt:
Heb je OpenOffice zelf nog moeten installeren of was het in gOS reeds opgenomen?

Als je die vraag voor het forum beantwoord hebt kun je verder de vraag op Opgelost zetten door te klikken op Vraag is opgelost in het vakje Status van de vraag (rechts onderaan de pagina te vinden).

Je hebt een goed resultaat! Heel mooi! :thumb: :)

Tijs.

Dankje ;) ik weet zeker dat ik er veel plezier van ga beleven :thumb:
Bedankt voor je hulp! :thump: :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan