remote logon

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisfranky

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
heey,
weet iemand hoe of waarmee, ik vanaf een andere pc op mijn pc kan inloggen. zonder op het workstation waar ik dan zit software te hebben, en die buiten mijn LAN licht.

Remote Desktop van Microsoft? Zit in ieder geval in Windows XP Prof standaard (Start > Uitvoeren > mstsc.exe)

Als er voor de gebruiker een wachtwoord op staat dan werkt het gewoon. (Wel even de poort in je router open zetten)

Welke versie van Windows staat er op?

Als er voor de gebruiker een wachtwoord op staat dan werkt het gewoon. (Wel even de poort in je router open zetten)

Welke versie van Windows staat er op?

windows home sp2 maar hoe werkt dat dan ip van mijn pc intype bij een andere pc en welke poort moet open maar als ik mstsc.exe type doet hij dat wel ontdanks dat het home is

Laatst bewerkt:
Wanneer je op de pc waarmee je in wilt loggen ook de ingebouwde Remote Desktop (Extern bureaublad) tot je beschikking hebt kun je daar inloggen. (De remote PC moet wel aan staan)

De poort die je open moet zetten is 3389

Wanneer je op de pc waarmee je in wilt loggen ook de ingebouwde Remote Desktop (Extern bureaublad) tot je beschikking hebt kun je daar inloggen. (De remote PC moet wel aan staan)

De poort die je open moet zetten is 3389

ok die poort heb ik open staan en wat moet ik nu nog aan zetten dan

Je moet je poort ook forwarden naar de pc die je wilt bereiken.

Als je dat hebt gedaan kun je via je externe IP (www.watismijnip.nl) gebruik maken van de pc.

onder xp home kun je geen Extern bureaublad aanzetten.

je kunt wel met xphome verbinding maken met een pc die Extern bureaublad aan heeft staan.

dus xp home heeft wel de client kant maar niet de server kant.
voor zover ik weet.

mischien is dit wel weer lost te instaleren.? maar dat weet ik niet

onder xp home kun je geen Extern bureaublad aanzetten.

je kunt wel met xphome verbinding maken met een pc die Extern bureaublad aan heeft staan.

dus xp home heeft wel de client kant maar niet de server kant.
voor zover ik weet.

mischien is dit wel weer lost te instaleren.? maar dat weet ik niet

hoe zet je remote desktop dan aan

Zoals gezegd, met XP Prof gaat het wel werken...

Om gebruik te kunnen maken van Extern Bureaublad moet aan drie voorwaarden worden voldaan:

De computer die u op afstand wilt bedienen - de zogenoemde host - moet draaien onder Windows XP Professional of Windows Server 2003.
Op de computer waarop u de bediening wilt overnemen - de zogenoemde client of remote - moet Windows 95 of een hogere versie van Windows draaien, alsmede de Remote Desktop (Web) Connection client software. Deze software is standaard aanwezig in Windows XP Professional; voor andere Windows-versies moet u aanvullende software installeren.
Zowel de remote als de host moeten met het Internet verbonden zijn.

Remote Desktop Connection is de opvolger van Terminal Services Client en inmiddels is Remote Desktop Connection al weer opgevolgd door Remote Desktop Web Connection. Indien u nu nog Terminal Services Client gebruikt, kunt u het beste overstappen naar Remote Desktop Connection of Remote Desktop Web Connection.

Een breedbandverbinding is niet nodig: de applicatie die u start draait namelijk niet op de remote, maar op de host. De gegevens die via de Internet-verbinding worden uitgewisseld zijn minimaal, namelijk alleen de gegevens die op het scherm staan en wat u op het toetsenbord aanslaat. Het rekenwerk vindt allemaal plaats op de Host. Wel is het zo, dat een breedbandverbinding de prestaties van de communicatie ten goede komt.
Bron: Microsoft

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----Je moet ook in je registerie zitten, backup dus altijd! Ik heb het zelf niet getest dus pas op----
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit vond ik op internet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan