over klokken videokaart en cpu??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kavehmohebbi

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met overklokken van de cpu of van de video kaart.

Ik heb een laptop met een intel dualcore t7500 2.2 ghz ik vroeg me af hoe ik deze zou moeten overklokkennaar een 2.4 bijvoorbeeld. Ik heb op internet veel gelezen en lees veel dat je dit in de bios moet doen. ik heb bij mij in de bios gekeken maar ik kan niet bij de instellingen van de cpu komen. Deze zijn grijs en dus niet bereik baar, weet iemand hoe ik dit kan doen? heb ik bepaaltde updates nodig ( ben in bezig van een asus f3sa )

Verder vroeg ik me af hoe ik mijn videokaart een schop onder zijn **** kon geven (Ati hd 2600) ik heb diverse programma's gekrobeerd zoals radlinker enzo maar ik krijg daar geen hoogte van. weet iemand een goede programma (die daar ook uitleg over kan geven) om dit te realisseren??

Alvast bedankt. met vriendelijke groet.

aangezien je kennis van overclocken 0 is zou ik er niet aan beginnen.
je kan de pc zwaar beschadigen als het verkeerd gaat.
bij overclocken dien bij de vcore te kunnen veranderen en de fbs.
als deze grijs zijn dan is het al snel bekeken tenzij je je bios gaat hacken (modden)

Niet doen van 2.2 naar 2.4 zul je niets van merken.
Laptops zijn niet echt geschikt om te overclocken, met name het koelings gedeelte, als je overclocked zul je ook de fan's sneller moeten laten draaien of extra koeling erbij doen.
Kun je vergeten.

Oke bedankt voor jullie mening.. hoe zit he tmet de video kaart? ik heb daar over gelezen dat dat vrij eenvoudig is toe doen en dat de kans op schade niet zo groot is? weten jullie daar wat meer van af?

Ik heb het programmatje gedownload en geinstalleerd maar ik weet eigenlijk niet ho eik er mee moet werken.. als ik in de readme van riva tuner kijk zie ik ook dat bij de video kaarten de ati hd 2600 niet bij staan. Verder weet ik niet hoe ik mijn kaart moet tweaken.. als je ervaring met deze programma hebt kun je het dan mischien proberen te beschrijven hoe ik er mee te werk moet gaan???

Thnx

Bedankt voor de site duidelijk:) alleen heb ik een probleempje.. ik zie bij het opstarten van riva tuner geen driehoekje bij de driver settings.. ik heb even een screenshot toegevoegd kunnen jullie zien wat ik bedoel.. want bij de handleiding staat dat je daat op moet drukken en dan op het video kaart logo moet klikken..

Iemand Tips??

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    44,2 KB · Weergaven: 27
Mischien dat de kaart van een laptop dan niet kan worden veranderd, zal dan wel een onboard kaart zijn!?
Ik heb zelf geen ervaring met het overclocken van laptop's.
Mischien beter om deze vraag over de kaart en riva tuner opnieuw te vragen, meeste kijken alleen op de homepage naar de vragen.
Vergeet deze dan niet te sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan