[Win2003] Toegangsrechten profielmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPH24

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Goedendag,

Heb momenteel een probleem met me server (Server 2003 Enterprise x64 SP2).

In / uitloggen op het domein werkt goed. Er is ingesteld dat de gebruikersprofielen worden opgeslagen op de server, dit werkt ook perfect.

Het punt waar ik momenteel vastloop is dat ik als ik inlog op de server met Remote Desktop dat ik dan geen toegang heb tot de profielmap van de gebruiker.

Heb de mapeigenaar veranderd naar administrator en ook administrators geprobeerd. Hierna heb ik wel toegang tot de map, maar dan kan de gebruiker niet meer inloggen en krijgt een melding dat het zwervend profiel niet kan worden gevonden of dat hij er geen toegang op heb. Als ik de melding negeer en gewoon inlog, kan ik via Uitvoeren -> \\server\Profielen$\username wel de mappen bekijken, en nieuwe mappen toevoegen / verwijderen. Ondanks dat geeft hij dus wel bij het opstarten aan dat hij geen toegang heeft.

De foutmelding geeft aan dat de administrator groep of de gebruiker van het account eigenaar moet zijn. Beide heb ik geprobeerd als eigenaar in te stellen, maar het helpt niet.

Ik hoop dat iemand me, met dit waarschijnlijk simpele probleem, kan helpen. :rolleyes:

Alvast vriendelijk bedankt! :)

Na je acties m.b.t. het kapen van de toegangsrechten, heb je daarna de gebruiker van wie het profiel eigenlijk is is wel alle rechten toegekend op de profielmap (+ alles wat zich daaronder bevindt)?

Succes,

Tijs.

Eigenaar van de map heb ik gezet op: Administrator.
oap7ibcrztyr561r0jl03962m.jpg

Heb het vinkje Replace aangeklikt en op OK geklikt, er werd gevraagd of ik alle rechten wou overschrijven. Dit heb ik bevestigd.

Beveilingstabblad staat alsvolgt:
mfisrup6q5gj5c12ee3dkd6eu.jpg

Brieftikker1 is de gebruiker van de map die ik aan het bewerken ben.
Beide gebruikers (Brieftikker1 en Administrator) hebben volledige lees / schrijftoegang.
Dit wordt ook bevestigd (zoals ik al aangaf); als ik inlog met het werkstation kan ik gewoon via \\server\Profielen$\Brieftikker1\ bestanden wijzigen / verwijderen...

Toch geeft hij bij inloggen aan dat administrator of profielnaam eigenaar moet zijn :eek:

[edit]
Exacte foutmelding bij het inloggen:

Windows heeft uw zwervend profiel niet geladen en probeert u nu op basis van uw lokaal profiel aan te melden.
Wijzigingen in het profiel worden niet naar de server gekopieerd wanneer u zich afmeld.
Uw profiel werd niet geladen omdat er al een kopie van de profielmap op de server bestaat die niet de juiste beveiligingsinstellingen heeft
de huidige gebruiker of de groep Administrator dient de eigenaar van de map te zijn.

Laatst bewerkt:
Let op wat er staat: De groep Administrators moet eigenaar zijn van de map.
Je moet dus de groep Administrators eigenaar maken, niet de gebruiker Administrator.

Hopelijk werkt het daarna weer wel. De rechten lijken mij goed te staan.

Tijs.

je kunt dmv een policy aangeven dat administrators toegang moeten hebben tot de profielen map
Computer Configuration\Administrative Templates\System\ User Profiles

Beide bedankt voor de reacties.

Ik zal het vanavond even proberen en ik laat het nog weten of het gelukt is...

Heb nu als eigenaar Administrators gezet. En nu is de foutmelding op de client veranderd naar:

Uw zwervend profiel is niet beschikbaar. U bent aangemeld met het lokaal opgeslagen profiel. Veranderingen in het profiel zullen niet naar de server worden gekopieerd. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door netwerkproblemen of onvoldoende beveiligingsrechten. Neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.

Detail: Toegang geweigerd.

Het vreemde is, dat als ik op de client inlog (en de fout negeer) en ik ga naar \\server\Profielen$\brieftikker1\ dan kan ik gewoon mappen aanmaken en verwijderen.
Dus ik heb wel toegang :confused:

De rechten staan nog steeds hetzelfde als hieronder in die printscreen.
Ik heb zoals SaintJimmy aangaf, de policy ook aangepast, maar dat heeft ook geen resultaat, ook niet nadat ik het profiel heb verwijderd en de client het profiel opnieuw laat maken.

Hoe los ik dit op? :rolleyes: :)

Eigenaar moet gewoon de gebruiker zijn, jij krijgt rechten door de policy.
Hoe staan de rechten lokaal opd e pc op documents and settings? En gooi daar het profiel van de gebruiker eens weg

Heb het inmiddels voor elkaar gekregen, door de administrators-groep bij de permissions tab te zetten ipv de owners tab.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan