Sophos Antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
568
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik heb ongeveer een maand geleden de probeer versie Sophos Antivirus geïnstalleerd. Het programma reageert nergens meer op, haalt ook geen updates meer op.
Maar... Het programma is ook niet meer te verwijderen, ook niet in veilige modus. Wat moet ik hier aan doen want ik wil AVG installeren
 
Ik neem aan dat je deze instructie gevolgd hebt?
Indien ja, wat zie je waaruit je concludeert dat het pakket niet succesvol verwijderd is? (foutmeldingen etc.)

Misschien helpt Windows Installer Cleanup je verder bij je de-installatie.
PS: Er worden geen bestanden weggegooid met die tool. Zodra succesvol gedeïnstalleerd moet je de Sophos bestanden handmatig verwijderen.

Succes,

Tijs.
 
In het onderstaande forum item staat ook heel wat info over Sophos.
(Anti)Virus - Firewalls - Spyware > Antivirus > Sophos antivirus verwijderen!!!

Het blijkt dat veel mensen er last van hebben. Heb alles wat in bovenstaand forum werd uitgelegd gedaan, maar niets hielp.

Toen heb ik Regedit laten zoeken dat gaf een aantal hit 4 of 5.
CCleaner hielp niets
Daarna Registrar Lite gedownload en dat gaf de nodige verwijzingen. Je zult het niet geloven maar er waren:
Sleutels 46
Waarden 159
Data 577

Dus in totaal 782 verwijzingen in het register naar Sophos. Kon het met de gratis versie van Registrar Lite niet verwijderen en heb de betaalde versie gedownload.
Eindelijk was de versie van Sophos van mijn computer verwijderd.
Het lijkt mij geen goed idee om ooit nog Sophos Antivirus te gaan gebruiken.

Nu rest mij alleen nog de foutmelding na Windows Installer Cleanup:
Kan geen toegang krijgen tot Windows Installer-service

Wat kan ik daar nog aan doen?
 
[...]
Nu rest mij alleen nog de foutmelding na Windows Installer Cleanup:
Kan geen toegang krijgen tot Windows Installer-service

Wat kan ik daar nog aan doen?

Download Dial-a-fix, en klik aan Fix Windows Installer en druk op Go.

Hopelijk lost dat het probleem op.

Tijs.
 
Sophos mailde mij kortgeleden dat Sophos niet bedoeld is voor de particuliere markt. Jammer , had ik dat vooraf geweten dan was mijn PC niet hopeloos vastgelopen zodat ik alles opnieuw heb kunnen installeren. Ook de betaalde versie van AVG zorgt voor hopeloze problemen. Programma's die geen internet toegang meer hebben. Voor een leek zoals ik niet terug te vinden in de opties van AVG. Dan maar weer AVG free geïnstqalleerd. Dat gaat al jaren goed.

Bedankt voor alle antwoorden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan