accounts in het menu extra verdwenen (OE 6)

Status
Niet open voor verdere reacties.

neil61

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Per 1 april zijn de instellingen van quicknet gewijzigd.
Nu wou ik dit wijzigen in OE 6 en wat blijkt: in het menu extra is "accounts" niet meer aanwezig.
Heb ik het per abuis geexporteerd?:confused:
Weet iemand hoe dit kan?
Hoe kan dit verholpen worden?

Probeer het volgende, per stuk plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en op Ok drukken:

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe INETCOMM.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe SHDOCVW.DLL
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msident.dll
regsvr32.exe PSTOREC.DLL
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe msoeacct.dll
regsvr32.exe sendmail.dll
regsvr32.exe shimgvw.dll
regsvr32.exe "%ProgramFiles%\Outlook Express\MSOE.DLL"
"%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG

Dit moet allemaal succesvolle meldingen opleveren. (PS: Het laatste commando levert géén terugmelding).

Indien (sommigen) van die opdrachten niet geslaagd zijn:
Start -> Uitvoeren -> Sfc /scannow
(Hierbij kan om de XP cd gevraagd worden, maar vaak niet, gelukkig).
Daarna bovenstaande regsvr32.exe instructies nog een keer uitvoeren, totdat alles succesvol geregistreerd kan worden.

Helpt bovenstaande niet, dan kun je nog in Dial-a-fix de optie Explorer/IE/OE/Shell/WMP proberen (=aanvinken en op Go drukken).

Werkt dit ook niet, dan is er nog de mogelijkheid van een herinstallatie van Outlook Express:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
Rechtsklikken op het bestand msoe50.inf, en kiezen voor Installeren.
Ook hierbij kan evt. om de CD gevraagd worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Re:op antw. accounts in het menu extra verdwenen (OE 6)

Hallo Tijs

Bedankt voor je antwoord.
Alles leverde een bevestiging op maar het heeft het niet geholpen.
deherinstallatie heb ik nog geprobeerd omdat ik het door jou genoemde bestand niet kan vinden alleen de msoe50 en de msoe50.PNF.(zie printscreen)

groetjes Peter

Die msoe50 is het bestand msoe50.inf, maar de extensie .inf wordt standaard verborgen.

Je moet dus rechtsklikken op "msoe50" in die .inf map, en Installeren kiezen.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Hij vroeg om cd, vervolgens setup50, gevonden daarna kon hij weer iets niet vinden en ik dus ook niet.
Duidelijk een brug te ver voor mij.
Misschien alles maar eens opnieuw installeren.

Bedankt voor de moeite en als er nog andere manieren zijn hoor ik het graag.
Ik blijf het heel vreemd vinden.

Peter:(

Hallo,

Hij vroeg om cd, vervolgens setup50, gevonden daarna kon hij weer iets niet vinden en ik dus ook niet.
Duidelijk een brug te ver voor mij.
[...]

Niks brug te ver :D

Je kunt het setup50 bestand terugvinden in de map C:\Windows\Servicepackfiles\i386
(ervan uitgaande dat je Windows in C:\Windows is geïnstalleerd).
Blader daar dus naar, en je komt verder :)

Daarna wordt om msoe.hlp gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Windows\Help
Daarna wordt om msoe.txt gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Program Files\Outlook Express
Daarna wordt om aleabanr.gif gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Briefpapier
Daarna wordt om blank.htm gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Windows\PCHealth\HelpCtr\System\panels
Daarna wordt om blankbkg.gif gevraagd. Blader daarvoor naar de i386 map van je XP cd-rom.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Helaas bij de eerste (C:\Windows\Servicepackfiles\i386) gestrand staat niet in de map windows?
wel de C:\Windows\Help en de C:\Windows\PCHealth.
Groeten,

Peter.

Download Service Pack 2 voor Windows XP, sla die even op in de hoofdmap van de C: schijf.

Dan: Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /X:C:\Windows\ServicePackFiles
(Tip: Kopiëren en plakken van die commandoregel in het Uitvoeren vakje is het handigste).

Dan staan de SP2-bestanden op de verwachte plaats, inclusief die i386 submap.

Probeer mijn instructie dan opnieuw.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Zoals je ziet in de printscr kan hij het bestand setup50.exe niet kopieren ondanks dat nu in de gewenste map staat.

In denk dat ik het hierbij maar moet laten en het hele systeem maar eens moet opschonen met een nieuwe installatie.
Bedankt voor de support.
Peter

Alternatief kun je eerst nog setup50.exe uitpakken in die C:\Windows\ServicePackFiles\i386 map:
Start -> Uitvoeren ->
cmd /k expand C:\Windows\ServicePackFiles\i386\setup50.ex_ C:\Windows\ServicePackFiles\i386\setup50.exe

Let op dat je naar C:\Windows\ServicePackFiles\i386 moet bladeren, niet naar C:\Windows\ServicePackFiles.

Je kunt natuurlijk (als je dat nog niet geïnstalleerd had) nog SP2 installeren.

Haal dan die map C:\Windows\ServicePackFiles weer weg, en Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan