Pc loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramtroostheide

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Goedendag heren van het goede leven!

Ik heb de laaste tijd veel problemen met mijn computer en dan met name (of eigenlijks alleen) als ik een spel speel (world of warcraft). Als ik gewoon in windows wat aan het msn'en of surfen ben heb ik helemaal geen problemen. Zodra ik wow opstart mag ik hopen dat ik een kwartiertje kan spelen en dan knalt ie vast muurvast. Het led lampje van de hdd aan de voorkant van de kast staat dan ook ineens aan. Soms hoor ik eerst een heel raar geluid en dan krijg ik heel raar beeld en dan loopt ie ook vast. Ik heb zelf geprobeerd om de zijkap van de kast te halen dan is het wat minder qua vast lopen maar dat lijkt mij sterk dat het daar aan ligt tenzij jullie daar anders over denken:) Ik heb ook nieuwe videokaart drivers geinstaleerd maar dat mocht ook niet helpen. Ik zal jullie even mijn mijn computer inhoud geven dat is:

Voeding Recom ATX12V 450W
CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E4400, 2000 MHz (10 x 200)
Moederbordnaam Asus P5VD2-MX SE
Ram geheugen 1024mb
Besturingsysteem Windows Xp service pack 2
Videokaart Nvidia Geforce 8600GT
Harde schijf SAMSUNG HD403LJ (372 GB, IDE)
http://www.samsung.com/nl/products/hdd/hddarchive/hd403lj.asp
site van de hdd

Jullie zullen wel denken waarom in godesnaam een ide schijf bij zo'n pc maar daar snap ik zelf ook helemaal geen donder van ik heb een sata schijf die zit aangesloten op de sata2 op het moederbord. Als ik me bios kijk staat er ook niks van sata. Daar snap ik dus echt helemaal niks van dan. Heb net tijden het het typen gekeken of ik niet gewoon dom bezig geweest met het aansluiten van de hdd en de de dvd speler maar dat zit gewoon allemaal goed. Ik hoop zo dat jullie wat dingen weten waar het aan zou kunnen liggen want ik word er zo langzamerhand ****** ziek van maar die frustraties kunnen jullie denk ik wel met mij delen:p

Met vriendelijke groeten
Bram Troostheide

Kijk is of er veel stof in je computer zit.

Want als je je zijkap eraf haalt zeg je dat je langer kan spelen dat komt omdat de warmte dan weggaat.

Dus waarschijnlijk wordt je computer tewarm.
Misschien een andere koeler bijdoen?

te veel stof dat kan eigenlijk niet de oorzaak zijn, de hitte? nee alles zit op een goede temperatuur, deze moederbord kan een iets hogere temperatuur hebben dan enige anderen.

Lijkt me toch oververhitting ... de ventilator van de CPU al een gecontroleerd (visueel controleren of hij draait, want dat kan je niet horen de Fan van de voeding maakt meer lawaai) of hij werkelijk blaast. En ook van de voeding. De symptomen lijken dus echt op oververhitting.

Dit probleem komt echter alleen voor bij world of warcraft, bij andere spellen (assassins creed wat een higher resolution spel is) crasht niet

Misschien ff je instellingen van World of Warcraft nakijken?
Je kan ook is proberen het spel opnieuw te instaleren!

Als jullie denken dat het aan overhitting ligt heb ik ff everest laten draaien en die zegt dit....

Bijlagen

• pc probleem.JPG
    pc probleem.JPG
    60,9 KB · Weergaven: 46
Niet moeilijk oververhitting :-) Fout ligt bij je desktop achtergrond....

Had je dat nog niet opgemerkt???

En als je nu dat spel speelt op welke temp loopt hij dan vast?

Je kan ook is proberen het spel opnieuw te instaleren!
Heb je dit al geprobeerd? Als het oververhitting is dan zou de computer ook bij andere spellen uitvallen.

Ron

zoals ik al eerder vertelde ik kan Assinns Creed wat een DirectX10 spel is spelen zonder dat ie vast loopt maar ik zal ff de temperatuur in de gaten houden dus jullie horen nog meer van mij

ja nog een ding waar ik aan denk...
Dat spel gaat dit via internet? Zo ja ben je draadloos verbonden?
Kan zijn dat je verbinding even wegvalt en dat dan alles crashed??

En nu weet ik het niet meer :-))

Daar was ik weer mijn pc viel net helemaal uit omdat bij speedfan 102 graden stond met een leuk gedetaileerd vlammetje:) -->:evil: dus ik haal me kast open en kom tot de conclusie dat de hele cpu koeler gewoon wiebelig/los zat dus heb het hele koelblok stofvrij gemaakt en de cooler er nu goed op heb gezet. Nu maar hopen dat het met wow ook goed gaat loopt ie nog steeds vast dan horen jullie nog van mij.

/Bram out

Heb je wel koelpasta tussen de koeler en de processor gedaan. Anders schiet het nog niet op!

Ron

Ja en gisteren Levenloos13 duidelijk vermeld gaan kijken ipv al de software en toestanden.

Koelpasta ????
Met CO2 blusapparaat gelijk helemaal bevriezen :-))))))

Merk het hier regelmatig, mensen vragen help/advies krijgen het en blijven hun eigen weg gaan ....
Blijkt dat dan meerder het juiste advies hebben gegeven en dan slaat alles op hol want dan weet niemand het meer... en dan is het gissen.
Terwijl de oplossing al bij de eerste meldingen zat.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Brammetje, eens leren luisteren, toch????
Je had de ganse nacht kunnen spelen

Is niet persoonlijk voor jou alleen hoor... er zitten genoeg mensen die hetzelfde reageren, vraag antwoord NEGEREN en dan blijft men bezig

Eind goed, Al goed :-)

Nu nog vraag afgesloten aanvinken Brammetje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan