Beeld laptop op zwart...

• Onderwerp starter Onderwerp starter ratar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ratar

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Hallo!!
Ik heb een compaq armada v300 laptop. Van de een op de ander moment is mijn beeld zwart geworden. Ik had hem aan gezet en het beeld was zwart, daarvoor heb ik nooit problemen gehad? Als ik heel goed kijk en het scherm scheef hou dan kan ik nog wel iets zien? Wat zou het probleem zijn. Ik heb ook al met de fn toets gebrobeer om hem helder te ktrijgen maar dat lukt niet. HELP>>>>

ratar

Kun je xp in veilige modus starten? Zo ja alle energie instellingen verwijderen (alles op nooit)

Reactie

Als je scherm erg zwart is en je kan moeilijk toch nog je xp zien is je Blacklight kapot.

Je kan proberen om een extern scherm aan te sluiten en dan kijken of het scherm wel werkt.(FN+F5 geloof ik)Dan weet je het 100% zeker.

succes

Extern werk prima!!
Kan het inverterboard zijn? Of de backlight?

Als je scherm erg zwart is en je kan moeilijk toch nog je xp zien is je Blacklight kapot.

Je kan proberen om een extern scherm aan te sluiten en dan kijken of het scherm wel werkt.(FN+F5 geloof ik)Dan weet je het 100% zeker.

succes

dus dan is het duidelijk:thumb:

Ik kreeg ook al van een ander te horen dat het inverterboard defect zou zijn? Wat is het nu....backlight of inverterboard?

ratar

Backlight, de lamp die achter het LCD scherm zelf gemonteerd zit. Deze is defect.

reactie

Het is niet het scherm.

Als je de klep van je laptop open maakt vind je een klein langwerpig stripje.
Deze moet je vervangen. Is makkelijk zelf te doen.

Als je gelukt hebt heb je deze voor rond de 50euro.(ff kijken wat voor partnummer er op staat)
Is een vaak voorkomend probleem bij laptops.

succes

Het zal inderdaad de inverter zijn, deze regelt de lichtsterkte. Op het moment dat je nog wel iets ziet, zij het heel donker, dan is het over het algemeen de inverter die vervangen dient te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan