• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Genereren van een overzichtrapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
beste forumbewoners:thumb:

Op onderstaande link het bestand waar het om gaat.
http://rapidshare.com/files/107478156/VoortgangTestV9.rar.html

Voordat een tailnummer binnen komt moet er 1malig het een en ander ingevoerd worden middels een formulier invoeren tailnrgegevens(startpagina). Deze gegevens worden in tabblad DB_tailnummerinfo opgeslagen. middels een ander formulier moet dagelijks voortgang informatie ingevoerd worden. deze gegevens worden opgeslagen in tabblad DB_Dagvoortgang.

Nu wil ik met een druk op een knop(startpagina, Toon overzicht Tailnummers) Tailnummers naar voren halen met bijbehorende informatie. >> zie voorbeeld frmTailnrOverzicht
Echter wil ik alleen die tailnummers+info zien op de dag van vandaag Datum NU().
Met andere woorden Toon tailnummers met bijbehorende informatie waar de Dagelijkse voortgang op de dag van vandaag is ingevoerd. de gegevens die ik wil tonen zijn afkomstig uit 2 tabbladen.

Hoe kan ik ongeveer zon overzichtrapport voor elkaar krijgen??
Wat is de beste manier om dit te bewerksteliggen??

gr mukizi

Wil of kan niemand me helpen???

please helpme!!!

gr mukizi

Wat je bv. kan doen is een autofilter op het betreffende veld plaatsen met als criterium de datum van vandaag. Vervolgens kan je dan de unieke tailnummers eruit halen (bv. door gebruik te maken van een collection - maar het kan ook zonder). Aangezien tailnummer uniek is kan je dan ook 'makkelijk' de overeenkomstige data ophalen.

Dat is in grote lijnen de weg die je kan volgen.

PS. Ik heb ook even naar je verschillende modules gekeken. Die openen allemaal één bestand. Ik zeg niet dat het niet correct is, maar beter is een procedure aan te maken die een pad als argument heeft zodanig kan je met 1 sub de bestanden openen ipv de tientellen subs. Vervolgens kan je ook het gemeenschappelijke deel van het pad best in een variabele zetten, dat zal toekomstige wijzigingen vergemakkelijken.

Hmmm had ik een heel verhaal getypt, kleek de topic ondertussen te zijn gesloten.......

Maar eh Etri: Misschien is het een makkelijke methode, echter weet ik deze niet toe te passen.Heb je misschien geen voorbeeld, aan de hand van een voorbeeld weet ik meestal mijn weg wel te vinden.

Finch: het komt misschien wel op het zelfde neer, echter is de manier waarop ik de informatie probeer naar voren te halen anders(althans denk ik) Ik dacht misschien is dit wel makkelijk dan dat ik daarvoor zou willen. je gaf me ook een manier aan echter zou ik me god niet weten hoe dat toegep[ast zou moeten worden. Kan jij misschien niet is naar mijn bestand kijken en er iets op los laten? (weet niet of het veel moeite kost)

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan