Ik kan niet gevonden worden via google!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarieCarolien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Met publisher 2007 heb ik een website gemaakt maatjesmakers.nl
Ik wil natuurlijk dat deze ook gevonden wordt in google en/of andere zoekmachines.
Hiervoor heb ik trefwoorden e.d. omschreven bij mijn website...maar nog steeds is mijn site niet te vinden op internet (alleen op punt.nl maar dat wil ik juist niet!!!)
Hoe zorg ik ervoor dat ik via die trefwoorden wel gevonden wordt?
Ik snap er niks van dat ie het niet doet!!!

Thanks alvast voor reacties
Grt Carolien

Laatst bewerkt:
Hoe lang staat je website online?
Google heeft een aantal dagen nodig voordat je website geindexeerd wordt.
Je kan je website ook zelf aanmelden bij alle denkbare zoekmachines. Ook banners en links van jouw website die op andere websites staan, zullen je positie verbeteren.

Bedenk verder dat voor jouw onderwerp al ontzettend veel websites bestaan, met vergelijkbare trefwoorden en content.
Wil je je daarvan onderscheiden dan zal je het op alle fronten net iets beter of anders moeten doen.

Tenslotte, ik weet niet of zuiverheid van de html-code een criterium is wat er toe bijdraagt, maar als ik je website check via een validator van W3C (zoek maar eens op met google) dan blijken er best veel slordigheden in te zitten. Publisher is leuk om snel een website in elkaar te zetten, maar de code die dat oplevert blijkt (net als van Frontpage) niet erg clean te zijn.

Laatst bewerkt:
In aanvulling op de post van arctic joe
Google heeft een set webmaster hulpmiddelen waarmee je site kunt aanmelden en kunt testen op zoekmachine vriendelijkheid.

Met een publisher site valt dat niet mee.
De knoppen zijn waarschijnlijk activex elementen en daar loopt google op vast.
(en w.s. firefox ook)

Ik ken het probleem want ik heb mijn eerste site deeljeauto.nl ook met publisher gemaakt. Ondertussen heb ik met Frontpage de knoppen aangpepast zodat de site "werkt" in firefox, maar het blijft behelpen.
Eigenlijk moet ik de site gewoon opnieuw inelkaar zetten.

Overigens is het zo dat Frontpage 2003 geen nette code aflevert, maar je kan er wel een site mee maken, die het goed doet op alle browsers én zoekmachine vriendelijk is.
Dat heb ik geprobeerd te bereiken met de site uit mijn handtekening.
Deze werd veel beter gevonden nadat ik alle tips & trucs van google had uitgevoerd.

Inhoud en linken naar je site blijven van doorslaggevend belang.
Naar trefwoorden kijkt Google nauwelijks, wel naar titels en koppen.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Thanks!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben er mee aan de slag gegaan maar het heeft niks opgeleverd!
Via de webmaster hulpmiddelen is gebleken dat er geen errors of fouten gevonden kunnen worden. Tja en ik heb met een validator van W3C gekeken en dan krijg ik idd veel meldingen maar ik weet niet zo goed wat ik daar mee moet.

Arctic Joe, jij zegt dat ik me aan moet melden bij alle mogelijke zoekmachines maar kan dat zomaar dan?
Ik heb al een aantal machines een mail gestuurd met de vraag of ik mijn site bij hun kan aanmelden maar dat levert tot nu toe nog niks op!

Is er niet iemand in de omgeving Den Haag die eens naar mijn site kan komen kijken? Want ik vind het zo jammer anders...heb ik wel een site maar kan ie niet gevonden worden! Ik ben namelijk al drie weken aan het hopen dat 'ie eindelijk via google gevonden kan worden!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben er mee aan de slag gegaan maar het heeft niks opgeleverd!

Volgens mijn ervaringen kan het echt wel weken duren voordat je enige resultaten opmerkt als gevolg van verbeteringen in je website. Verwacht dus geen directe resultaten.

Als je eens wat gaat googlen op "aanmelden zoekmachine" dan vind je al veel informatie hierover. Meestal moet je even zoeken, maar veel zoekmachines hebben ergens een link waar je persoonlijk je site kan aanmelden. Een mailtje schiet niet echt op.
Daarnaast zijn er sites die je website automatisch voor jou aanmelden bij een hele serie zoekmachines. Dit verloopt niet altijd even goed maar je kan er eens naar kijken.

Ook over "zoekmachine optimalisatie" is ontzettend veel info te vinden waar je je voordeel mee kan doen. Hiermee verbeter je je vindbaarheid en positie in de zoekresultaten.

Wat de zuiverheid van je html code betreft, als je je eenmaal wat verdiept in html en websites dan kan een hulpmiddel als de W3C validator erg handig zijn om stap voor stap je foutjes te elimineren zodat je website op alle browsers goed uitziet. Bij elke gevonden fout staat namelijk een aanwijzing wat er precies onjuist is. Al doende leer je vanzelf de kneepjes.

Het kan inderdaad wel een tijdje duren voordat Google je site zit. Maar voor zover ik kan zien is de code inderdaad een rommeltje en dat is slecht voor de vindvaarheid. Dat komt denk ik doordat je publisher gebruikt. Verder moet je je title in de html aanpassen. Dus niet welkom bij Maatjesmakers want daar gaat niemand op zoeken.

Na- schoolse Begeleiding voor kinderen met Autisme en ADHD is dan bijvoorbeeld al veel beter. Geef ook elke deelpagina een andere titel mee. Ook de keywords kunnen veel uitgebreider.

Succes

Begin idd eerst eens met je site met een ander programma te maken zodat de code klopt.

Dan zou na een tijd de site in google moeten komen, want een belangrijke site (namelijk helpmij.nl) linkt ernaar:D.

Dat het webmasters-hulpprogramma geen fouten geeft is gewoon omdat er niks van je site bij google bekend is en dus ook geen fouten (er worden link-fouten bedoeld als ik mij goed herinner).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan