netwerk delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnalberts

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Berichten
12
Hallo,
Ik heb eindelijk (dankzij de hulp van helpmij.nl) 3 computers met internetverbinding.
Kan ik nu ook de computers met elkaar verbinden, gezamenlijke mappen maken en op 1 centrale printer laten printen?
 
Hoi,

Ja, dat kan.
Je kunt op 1 pc mappen delen en op deze pc de printers installeren en dan kun je deze ook delen. En op de andere pc's kun je de mappen dan bereiken via 'Mijn Netwerklocaties' en de printer kun je installeren door naar Printers & Faxapparaten te gaan en daar op Printer toevoegen te klikken. Dan in de wizard 'netwerkprinter installeren' aanvinken en dan op volgende te klikken. Dan 'Printer zoeken' selecteren en dan in het netwerk jouw printer selecteren en dan weer op volgende klikken. Een eventuele volgende printer op deze manier.

Gr,

Modag
 
Hoi,

Ja, dat kan.
Je kunt op 1 pc mappen delen en op deze pc de printers installeren en dan kun je deze ook delen. En op de andere pc's kun je de mappen dan bereiken via 'Mijn Netwerklocaties' en de printer kun je installeren door naar Printers & Faxapparaten te gaan en daar op Printer toevoegen te klikken. Dan in de wizard 'netwerkprinter installeren' aanvinken en dan op volgende te klikken. Dan 'Printer zoeken' selecteren en dan in het netwerk jouw printer selecteren en dan weer op volgende klikken. Een eventuele volgende printer op deze manier.

Gr,

Modag

Okay dat is mooi,
Ik wil mijn eigen computer dan als "hoofdcomputer"gebruiken.
Hoe kan ik hier dan mappen delen e.d?
 
Okay dat is mooi,
Ik wil mijn eigen computer dan als "hoofdcomputer"gebruiken.
Hoe kan ik hier dan mappen delen e.d?

Door met je rechter muisknop op de map te klikken en daar delen en beveiligen te selecteren.
Dan druk je in dat scherm op deze map delen. Dan zal er een vraag komen die vraagt of je de wizard wil gebruiken. Deze selecteer je niet. Je selecteert dus die andere optie. Dan zie onder in het venster een tekstvak die nog grijs is. Deze kun je activeren door op 'Deze map delen' aan te vinken. Daarna kun je in die tekstvak een naam geven voor de gedeelde map.
Als je wilt dan kun je de gebruikers in het netwerk ook bestanden laten schrijven in de map. Dit doe je door het vinkje aan te zetten voor 'Netwerkgebruikers mogen deze map wijzigen'

Als het goed is zou je dan de map op de andere computers in 'Mijn netwerklocaties' kunnen zien.

Gr,

Modag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan