Videokaart voor HP Pavilion Slimline Media Center s7720

• Onderwerp starter Onderwerp starter DJEM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DJEM

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hallo,

Sinds een maand of 9 heb ik een nieuwe HP Media Center (s7720).
Nu heb ik hier wel een aantal topics gelezen over HP machines maar kon daar niet helemaal een antwoord op mijn vraag in vinden.

Opzich ben ik tevreden met de HP tot dat ik laatst toch een keer wilde gamen. Ben niet een echte gamer maar wilde wel weer eens UT99 (unreal tournament) spelen en tot mij verbazing (denk ik) trekt mijn videokaart dat spel nauwelijks?? Is dat mogelijk?

HP s7720:

Prijsvergelijk HP Pavilion Slimline Media Center s7720 (AMD Athlon 64 X2 3800+ / 2000)

Partnumber RR519AA

Processor
Type processor AMD Athlon 64 X2 Dual-core
Uitvoering 3800+
Kloksnelheid 2000 MHz

Geheugen
Memory 1024 MB (+1gb kingston)
Type geheugen DDR2 SDRAM

Beeld
17"

Grafische kaart
Video videokaart
Model videokaart NVIDIA GeForce 6150 LE GPU
Videogeheugen 128 MB

Geluid
Geluid onboard
Type High Definition Audio 7.1
Inclusief luidsprekers

Opslagmedia
Type harde schijf SATA
Opslagcapaciteit 160 GB (+320 GB toshiba extern)
Snelheid 7200 rpm
Media station DVD+R DL, DVD-R DL, DVD±RW, DVD-RAM, Lightscribe, geheugenkaartlezer

Overige bijzonderheden
Model minitower
Aansluitingen USB 2.0, FireWire, Ethernet, wireless LAN
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium

Kleur(en) zilver
Introductie model 2007
Afmetingen (H x B x D) 24,5 x 11 x 32,2 cm

Mijn vragen zijn:

1. Kan dit aan de videokaart liggen? en zo nee wat zou het dan kunnen zijn?
2. Welke "low profile" kaart is verstandig er in te zetten, en welke trekt de computer (volgens mij zit er nl. maar 110 watt voeding in helaas...

Dacht zelf aan de MSI NX8600GT-MTD256E?

Alvast bedankt.

Mvg,
DJEM

ik weet niet of het gaat lukken ,,, met die pc hij is nogal klein
wat doe je met de pc, game ???
en je moet zoizo je voeding wisselen maar daar zal zeker ook een ander formaat in zitten dus .....
denk dat je upgrade niet doorgaat :(
Helaas

Laatst bewerkt:
ik weet niet of het gaat lukken ,,, met die pc hij is nogal klein
wat doe je met de pc, game ???
en je moet zoizo je voeding wisselen maar daar zal zeker ook een ander formaat in zitten dus .....
denk dat je upgrade niet doorgaat :(
Helaas

Ik had begrepen dat het welk mogelijk is om een low profile kaart in deze HP te plaatsen?
Ondanks de lage voeding e.d. en het maakt eigenlijk ook niet uit wat voor kaart er in komt (niet te duur) als de computer maar goed/beter gaat lopen dan met deze (als dat het probleem is) onboard videokaart.

Wat voor game ik doe met pc? vrij weinig... zoals ik zei UT99 of fifa (maar trekt hij niet) dat soort dingen.

groet

ok , maar je voeding is zoieso niet goed genoeg als er daadwerkelijk maar 110 watt in zit en daar zal zeker geen ATX voeding inzitten zeker een ander formaat.....
en ik weet niet of je meer snelheid gaat halen .....!

Volgens specificatie moet er 110 watt in zitten maar heb niet gekeken. Maar vrees het ergste..

Maar als je nieuwe videokaart plaatst zal hij toch wel sneller worden?

Geheugen heb iig al verdubbelt. En heb in reviews wel gelezen dat deze videokaart 6150 LE wel heel erg minimaal is! Dus vandaar het idee om een andere videokaart er in te zetten.

Ook heb ik gelezen dat het wel mogelijk moet zijn om een 8600GT low profile op 110 watt te laten draaien...? of is dat onzin.

Groet

Dat heb ik idd gezien maar betekend dat je dan ook niet low profile kaarten in je computer kan plaatsen? (die in de lijst staan).

Laatst bewerkt:
Hoi !

De kaarten die worden aangegeven kun je met behulp van deze set passend maken voor je HP.

Greetz,

Harry.

Ok.

Maar dat zijn alweer wat oudere kaarten als ik dat zo bekijk. En is het dan niet gewoon handiger om een low profile kaart er in te zetten?
En blijft het dan niet lastig met zo een lage voeding?

iig bedankt Harry.

groet

Hoi !

Lijkt me een probleem met de aanwezige voeding !

Een kaart met een aparta voeding-aansluiting komt zeker niet in aanmerking !

Een half jaar geleden heb ik voor een wanhopige klant de hele inhoud van de HP Slimline in een nieuwe ATX-kast + 460-W. voeding gezet, met uiteraard een goede graka !

Als je toch wat wilt proberen zou ik een kaart aanschaffen met de afspraak dat je 'm terug kunt brengen als ie niet werkt in de HP.

Greetz,

Harry.

Heb wat navraag gedaan over wat de mogelijkheden zijn voor bijvoorbeeld andere voeding maar denk dat het lastig wordt :(

HP geeft alleen maar advies over bedrijven die het evt. zouden kunnen weten.

Vandaag wordt ik (als het goed is) terug gebeld door een bedrijf wat nog even zou bekijken wat er mogelijk zou kunnen zijn (of wat niet).\

Tot nu toe iedereen bedankt en ik laat nog weten hoe het is afgelopen.

Groet

Ik ben terug gebeld en volgens hun moet er wel een low profile kaart in kunnen en mag het geen probleem zijn voor de voeding.

Ze hadden daar ook een HP slimline staan met 110 watt en die had een geforce 8400 kaart er in zitten. (van een klant)

Ze zeiden alleen dat de nieuwste kaarten wel een probleem zouden zijn ivm meer warmte uitstoot in combinatie met de kleine HP kast.

Deze week ga ik met de computer naar hun toe en gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn en ALS het past en kan kan ik dan een kaart bestellen ( http://www.azerty.nl/producten/product_detail/160/42644/nx8600gt-mtd256e.html /zie ook de review/ denk ik). Hoop dat het allemaal gaat lukken.

Groet

Laatst bewerkt:
Hoi !

Succes, maar....een 8400 of een 8600 maakt echt enig verschil........

Greetz,

Harry.

Bedoel je dat alleen in prestaties of bedoel je dat het uit maakt voor je voeding e.d.?

Groet

Dat is een enorm verschil! Lijkt er op dat de 8600 GT een van de sneller low profile kaarten is. Mocht het dus allemaal passen lijkt me 8600 GT de beste keuze. Dan kan ik er weer een tijdje mee verder.

Ga deze week maar met de computer naar die zaak toe en laat het je nog wel weten.

Ontzettend bedankt voor alle adviezen e.d. tot nu toe!:thumb:

Grt

Dat zou mooi zijn! Ik vindt het sowieso al vreemd dat een computer op 110 watt kan draaien :shocked:

Hoe kom je erachter dat je 'combined power' hebt? En als de voeding dan geen probleem meer is, is het dus alleen nog belangrijk om er voor te zorgen dat het niet te heet wordt in dat kleine kastje. (volgens mij worden alle geforce 8 serie kaarten behoorlijk warm)

Bedankt!

Hallo,

Ik heb de kast maar even opengehaald en op de voeding stond:

100 - 127V - 50/60 Hz 3.0A
200 - 240V - 50/60 Hz 2.0A

DC OUTPUT

+3.3V 7.0A
+5.0V 12.0A -----> MAX 97W
+12.0V 6.0A ----->
-12.0V 0.1A
+5.0Vsb 1.5A

Total 108W MAX.

Kan dit "combined power" zijn?

--------------------------------------------------------------------------------------------

En ik zag in de BIOS staan:

Primary Video Adapter [PCI-E] <--- moet dat niet onboard zijn ipv PCI-E???

hoi, ik zit met precies hetzelfde. Ik heb nu een 8400gs in mijn slimline HP s7630. Ik wilde het vervangen door een 8400gt low-profile. Ik heb mijn pc opengemaakt en ook in de mijne zit een 108watt voeding. Is het bij jou al gelukt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan