• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch tellen bij nieuwe werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hallo Allemaal!!

Ik heb een vraagje over een functie met excel, ik heb nu een excel bestand met tabbladen. op het eerste tabblad heb ik de totaalaantallen staan.

In een cel in het eerste tabblad (totaalaantallen) worden de waarden opgeteld van tabblad 2 (D2) tabblad 3 (D2) en tabblad 4 (D2).

nu wil ik het zo maken dat wanneer ik een tabblad toevoeg, de formule bij het totaal automatisch wordt aangepast zodat bij het nieuwe tabblad 4 de cel D2 automatisch wordt bijgeteld zodat ik niet de formule hoef te veranderen bij tabblad totaal.

Het mag ook zo zijn dat de formule vooraf al staat ingesteld dat hij bij alle (nieuwe) tabbladen D2 bij elkaar op mag tellen

wie o wie weet hoe ik dit kan doen?

groeten!

je kan automatisch de som van een cel van meerdere werkbladen nemen met:
Code:
=SOM(Blad1:Blad3!D2)
Deze formule neemt de som van alle cellen D2 die fysiek liggen tussen blad1 en blad3, plus (natuurlijk) de waarden van blad1 en blad3.

Paul,

De vraag was welke formule zich automatisch aanpast aan het aantal tabbladen. Ik zocht het in
Code:
=SOM(INDIRECT("Blad"&A1&":Blad1!D2"))
met in A1 het aantal tabbladen, maar helaas dit werkt niet. :rolleyes:

Als je in VBA in ThisWorkbook de volgende code plaatst, dan werkt het goed voor wanneer je alleen wat sheets toevoegd.

Code:
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)
    Sheets(1).Range("A1") = "=Sum(Sheet1:Sheet" & Sheets.Count & "!D2)"
End Sub

Ga je ook sheets verwijderen dan werkt de code niet meer... :confused:

Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan