Irritante Windows Installer Prompt duikt op wanneer netwerkmap wordt geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

goalie99

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hallo allemaal,

Ik heb steeds last van een Windows Installer prompt die zegt dat hij de installatie aan het voorbereiden is wanneer ik een webmap van @Home (bij mijn netwerklocatie) open.
Dat is heel erg irritant, want als ik mijn webmap wil openen duurt het eerst 3 minuten doordat de windows installer prompt verschijnt. Dan gaat hij dus na 3 minuten weg en dan pas kan ik mijn webmap openen.

Weet iemand hoe je die Windows Installer prompt laat verdwijnen ?

Alvast bedankt.

Gr. goalie99

P.S. Op annuleren drukken helpt ook niet

Laatst bewerkt:
Al gedaan, werkt niet..
Toch bedankt voor je reactie

Gr. goalie99

Probeer Dial-a-fix

Gebruik de volgende opties:
Empty temp folders
Fix Windows Installer
Fix Windows Update

Werkt dat niet (voldoende), klik dan op het 'hamertje', en gebruik
Reinstall automatic Updates service
Reinstall Bits

Werkt dat ook niet, probeer dan (ook in het 'hamertje')
Repair permissions

Maak, elke keer voordat je met Dial-a-Fix aan de slag gaat, even een herstelpunt voor de zekerheid:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe

Succes,

Tijs.

Directe download-link van het programma, direct vanaf de website van de maker:

Hier

Succes,

Tijs.

Hallo,

Tijs bedankt voor je reactie. Alle anderen trouwens ook !
Ik heb je stappenplan uitgevoerd, maar geen resultaat.
Alleen had ik eerst altijd met één klik op de webmap, dat de windows installer verscheen.
Nu verschijnt hij alleen maar als ik een map open (dus dubbelklik).
Dit gebeurde nadat ik de registersleutel van een bepaalde restrictie (disallow explorer) in het programma van jou verwijderd had.

Maar ja het probleem is nog steeds niet opgelost.

Gr. Jorrit

Is het probleem er nu op een map of op een schijfletter?

Dit onderscheid is zeer van belang.
Indien schijfletter: Wat voor bestanden staan in de hoofdmap van die schijf?

Indien map: Wat voor bestanden staan er in die map?

Verder: Als je rechtsklikt op die map/schijfletter, welke opties verschijnen dan, en welke daarvan is vetgedrukt?

Tijs.

@Janny Soer: Beantwoord maar gewoon dezelfde vragen die ik aan Goalie99 gesteld heb, anders krijgen we hier op het forum geen helder beeld waar de problemen evt. vandaan zijn gekomen.

Tijs.

@Janny: Hmm.. dan wordt het moeilijk, vrees ik..

Je zou een HijackThis log kunnen posten op www.nucia.nl, waarbij je ook je probleem uitlegt.

Kijk even hier voordat je dat doet, zodat je weet hoe men het graag heeft daar op het forum. Je zult je moeten registreren eerst op dat forum, maar dat kost niets.

Succes,

Tijs.

Bedankt Tijs. Het probleem is opgelost. Geen last meer van Windows Installer.

Gr. goalie99

Bedankt Tijs. Het probleem is opgelost. Geen last meer van Windows Installer.

Gr. goalie99

Graag nog even hier vermelden wat je nu precies gedaan hebt wat het probleem heeft opgelost?

Tijs.

Dit exact zelfde probleem heb ik ook alleen het enige verschil ? mischien geen verschil omdat ik bovengenoemde hier niet over hoor praten is dat het bij firefox allemaal perfect gaat ?? met links en dergelijke ook opstarten geen probleem alleen bij dingen downloaden en instaleren zelfde probleem ..

Wel heel fijn !!??!???! dat de heer hierboven niet even de oplossing heeft neergezet ??

'maargoed zal even wat duidelijker zijn.

Als ik mijn pc opstart is het eerste wat ik ik Windows Installer
als ik een map open zie ik Windows Installer
als ik op de rechtermuisknop druk zie ik Windows Installer
als ik inet explorer wil openen zie ik Windows Installer
als ik iets wil instaleren zie ik Windows Installer
als ik msn wil straten zie ik Windows Installer

bij alles wat ik doe of wil doen op mijn computer zie ik Windows Installer

Nou zou dit normaal gesproken vervelend zijn maar in mijn geval rampzalig want mijn pc kan het allemaal net aan wat er nu op staat oud dingetje weinig geheugen 6gig of en pentium 2 dacht ik .. dus hij heeft al moeite zichzelf draaiende te houden

Dit probleem is ontaan eind 2006 waarna ik deze in de kast heb gezet en een laptop ben gaan gebruiken maar nu wil ik toch weten wat het probleem met deze pc is !! want dit is zonde .. en de laptop is momenteel ergens bij het sony vaio maak centrum :)

bijvoorbaat dank .

@Mastah1986:
Janny soer heeft blijkbaar het probleem m.b.v. het plaatsen van een HijackThis log op Nucia.nl opgelost, goalie99 blijkbaar met Dial-a-fix. PS: Dial-a-fix werkt alleen op XP en ouder, niet op Vista.

Succes,

Tijs.

geweldig dail a fix heeft t gemaakt een soort van :D

hij liet me nu zien wat hij al een jaar lang probeerde te instaleren :D

en gelukkig kon ik de cd nog vinden die die wou en heb het geinstaleerd en nu doet hij het niet meer ..

MIJN DANK IS GROOT :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

dnties;2301617: Beantwoord maar gewoon dezelfde vragen die ik aan Goalie99 gesteld heb zei:
Hoi tijs, kun je mijn naam van de site halen? ik heb geen problemen meer met de installer. gr. Janny

@janny soer: Je had je berichten niet weg hoeven halen. Ik zie geen probleem met het geregistreerd blijven hier op de site.

Ik weet niet wat de policy is over het verwijderen van gebruikersnamen. Ik vermoed dat dat eigenlijk niet de bedoeling is, want de berichten op het forum worden ook gebruikt voor mensen die in de toekomst tegen vergelijkbare problemen aanlopen, zodat ze het kunnen vinden op Google etc.

Stuur een mail naar beheer [apenstaartje] helpmij [punt] nl
om te vragen wat de mogelijkheden zijn omtrent verwijdering van je account. Als je ook geen helpmij nieuwsbrieven wilt ontvangen, vraag ook daar dan even naar hoe je dat geregeld kunt krijgen.

Tijs.

Dit bericht stamt uit 2008 en kan dus met rust gelaten worden. Bij deze een slot erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan