Systeemvak Pictogram

Status
Niet open voor verdere reacties.

computeraar

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Hallo,

Het valt mij op dat ik nog steeds pictogrammen kan verbergen/tonen in het systeemvak van reeds gedeïnstalleerde programma's.
De mogelijkheid van verwijderen van deze inmiddels overbodige pictogrammen heb ik helaas nergens kunnen vinden.

Kunt u mij verder helpen?

Bedankt voor de te nemen moeite.

Computeraar.

Kijk even hier
Daar staat precies waar jij last van hebt (systeemvak items die niet-actief zijn, en toch in het lijstje getoond worden), en ook de oplossing.

Succes,

Tijs.

Je zou ook met Ccleaner het register op kunnen schonen. Misschien ook nog een oplossing.

Dank voor juillie reacties.

@dnties: Er zit kennelijk verschil in de opbouw van het Windows XP register en het Vista register.
"TrayNotify" wordt in het Vista Register op andere locaties vermeld dan aangeven in het Microsoft document voor XP.
Op de website van Microsoft wordt helaas geen "Vista" manier aangegeven
Om in het register van een goedlopend systeem "op de bonnefooi" wijzigingen aan te brengen lijkt mij niet verstandig.
Kan de gevolgen niet overzien.

@stefan3189: Helaas zonder reslutaat.

Groeten,
Computeraar.

Vista variant: hier

Jouw probleem wordt niet specifiek genoemd, maar het gaat er daar om om alle werkende/geldige iconen weer in beeld te krijgen. Hiermee wordt m.i. ook bereikt wat jij wilt.

Tijs.

@dnties:
Dank voor het verder speuren naar een oplossing,

Helaas ben ik niet duidelijk geweest in het uitleggen van mijn probleem.
Wat ik graag wil is het volgende:
De namen van reeds gedeïnstalleerde programma's verwijderen van de lijst "inactieve items".

(In Taakbalk eigenschappen - systeemvak - inactieve pictogrammen verbergen - inactieve items: staan nog steeds namen van programma's die ik verwijderd heb.
Ook zijn de 3 mogelijkheden van weergeven/verbergen indien (in)actief van het pictogram in het systeemvak van programma's nog aanwezig,)

Groeten,
Computeraar.

Na gebruik van die tip moet het zo zijn dat alleen programmatuur die zich nog op je computer bevindt zich kan melden voor een behandeling als Altijd weergeven, altijd verbergen etc.

Ik zie zelf geen bezwaar in het uitvoeren van de stappen.

Tijs.

@dnties:

Jouw idee met toegeknepen billen en een rood hoofd uitgevoerd.
Jammer dat deze aanpassing via het register moet plaatsvinden, toch niet de meest veilige plaats voor de meeste computaars.

Hoe dan ook het is gelukt!

Nogmaals bedankt.
Computeraar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan