Router maakt geen verbinding ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaweh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaweh

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
hallo,
we zijn sindskort overgestapt van orange ---> Upc (telefoon + internet + digitale tv), toen we nog orange hadden konden we gewoon internetten op de computer (kabel) en laptop (draadloos) dit was met een draadloze router er tussen nu we Upc hebben, hebben we ook gelijk een Arris modem erbij gekregen die we in de meterkast hebben gezet, we verbonden de nieuwe modem eerst direct met de computer zonder een router er tussen, er was dus gewoon internet maar toen we vanuit de modem een ethernet kabel naar de draadloze router ( sitecom ) lieten lopen en vanuit de router de computer probeerden te verbinden met het internet (met kabel) lukte dat oppeens niet meer ook de laptop kon geen verbinding maken met de draadloze router.
Maar toen we dus orange hadden lukte dit gewoon

weet iemand wat ik moet doen?
alvast bedankt

Ik weet niet zeker maar volgens mij moet je dan een static of dynamic ip aanmaken..
meestal zit er een handleiding of installatie bij op de router page ;)

Als je eerst een pc op de kabelmodem van UPC hebt aangesloten en hierna een router ertussen plaatst, handel je alsvolgt:

1. zet alle apparatuur UIT, dus ook het kabelmodem!
2. schakel nu in deze volgorde alles weer in: éérst de kabelmodem en wachten tot deze volledig is opgestart; dán de router en wachten tot deze volledig is opgestart. Tenslotte eerst de bekabelde pc en controleer of er nu wél verbinding is. Tenslotte de draadloze en controleer of er nu wel verbinding is.

Gebruikte je eerder ook al de sitecom-router?

je moet inderdaad de instellingen van de router veranderen.
Dynamisch ip en automatisch dns
geen PPPoE e.d.

Vroeger moest je ook het macadres ingeven van de netwerkkaart waar je je de eerst keer mee aangemeld hebt, maar dat hoeft volgens mij niet meer.

als de instellingen goed staan helpt het ook om de modem(30sec) even aan en uit te zetten.

mvg leo

je moet inderdaad de instellingen van de router veranderen.
Dynamisch ip en automatisch dns
geen PPPoE e.d.

Vroeger moest je ook het macadres ingeven van de netwerkkaart waar je je de eerst keer mee aangemeld hebt, maar dat hoeft volgens mij niet meer.

als de instellingen goed staan helpt het ook om de modem(30sec) even aan en uit te zetten.

mvg leo

:P dat bedoelde ik ^^

Hoi Kawee,

Natuurlijk zijn er altijd 'beste stuurlui' .....
Ik heb de afgelopen jaren niet alleen voor mijzelf, maar ook voor tientallen anderen UPC-netwerkinstallaties gedaan.

Volg in eerste instantie nu de stappen, zoals ik heb aangegeven.
en beantwoordt graag mijn vraag.
Wanneer dit alsnog niet goed gaat, verneem ik weer van je ....

Leo: dat van het klonen van het MAC-adres is al zeer lang passé bij UPC

ja bedankt voor de info, staat er ook bij

Dat van een betere stuurlui is onzin en in ieder geval niet mijn bedoeling.
Toen ik mijn post begon was jou post er nog niet .zie de tijd.....
Ik kan natuurlijk niet ruiken dat jij ook post en probeer alleen te helpen.

ja bedankt voor de info, staat er ook bij

Dat van een betere stuurlui is onzin en in ieder geval niet mijn bedoeling.
Toen ik mijn post begon was jou post er nog niet .zie de tijd.....
Ik kan natuurlijk niet ruiken dat jij ook post en probeer alleen te helpen.

Ok Leo,

Mijn vraag was ook of de router al eerder was gebruikt .....
Mocht er geen verbinding zijn na mijn gegeven 'stappen', dan adviseer ik vaak de router te resetten en in eerste instantie alle beveiligingen - ook op de apparaten - op te heffen.

En pas nadat er wél weer verbinding is, de nodige beveiligingsinstellingen opnieuw te doen.

Vaak kom ik bij mensen thuis en is er al 'van alles' geprobeerd. Ik dé-installeer de situatie dan weer tot 'blanco' (tot en met het verwijderen van de netwerkkaart toe soms, maar in elk geval uit de hardware in het configuratiescherm, waarmee ook de netwerkinstellingen verdwenen zijn, als ik de pc/notebook opnieuw opstart. Ook dat is dan weer 'blanco' .... :p P

Ja, maar .... Orange levert ook vaak een combi modem/draadloze router ..... dus die Sitecom kan bij de overstap aangeschaft zijn, of ...... reeds onder Orange in gebruik zijn geweest.

Bedankt allemaal !
ik ga het zometeen even uitproberen,

En ja ik gebruikte de router ook met orange,

Als je eerst een pc op de kabelmodem van UPC hebt aangesloten en hierna een router ertussen plaatst, handel je alsvolgt:

1. zet alle apparatuur UIT, dus ook het kabelmodem!
2. schakel nu in deze volgorde alles weer in: éérst de kabelmodem en wachten tot deze volledig is opgestart; dán de router en wachten tot deze volledig is opgestart. Tenslotte eerst de bekabelde pc en controleer of er nu wél verbinding is. Tenslotte de draadloze en controleer of er nu wel verbinding is.

Gebruikte je eerder ook al de sitecom-router?

Bedankt!!!
Gelijk de 1e keer dat ik dit probeerde lukte het! :thumb:
de andere ook bedankt voor de moeite :rolleyes:

Probleem opgelost !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan