stock koeler E8400?

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijntjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Berichten
612
koelt de stock koeler van de E8400 een beetje en is hij ook stil:confused:?

want een niewe koeler (een goede kost al snel ± 50 euro) en daar heb ik niet zo een trek in :shocked:


mgv,

merijntjuh
 
ik ben niet zo voor stock koelers zekker niet als deze van alminuim zijn.
ik gebruik altijd koper dit geleid warmte better.
een een goede kopere koeling heb je al van af 35 euro.
een mooi voorbeeld is de zalman
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HXLZ10
maar ik zou zegen probeer het eerst beval het niet kan je deze altijd nog vervangen.
 
ik denk dat ik tog maar voor een niewe koeler ga want ik heb geen zin dat hele mobo er weer uit te halen enzo :p (dan maaar een paar eurotjes meer :( )
 
dan is dat inderdaad een hele goede oplossing want volgensmij als je een koeler koopt voor 50 eurotjes zoals de silverstone nitrogen 2 dan zal hij niet erg veel verschil maken T.O.V. de artic freezer 7 :)
 
Klopt wel zo ongeveer.

Daarbij is de fan van die Arctic actief gestuurd en maakt mijn fan maar ca. 850RPM
 
en hoor je hem dan heel erg of bijna niet tot niet? want als dat ding best veel lawaai maakt vind ik hem ook niks..
 
Wanneer je hem goed instelt (deed ik eerst via SpeedFan, nu doet mij nieuwe Asus bordje dat zelf) hoor je hem zo goed als niet.
 
En de koeler heeft nog een groot voordeel. Je hoeft je moederbord NIET te verwijderen uit je kast, de bevestiging is gelijk aan die van de Intel stock koeler

Begrijp me niet verkeerd, er zijn uiteraard nog betere koelers te koop, die dan wel een heel stuk duurder zijn, maar deze voldoet meer dan uitstekend!

En let op: er zijn twee versies;voor Intel en voor AMD, dus neem de juiste!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan