firefox crasht bij wmv

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
Berichten
351
ey all,
ik heb een probleem: mijn firefox crasht als ik een .wmv probeer af te spelen op een website... ik had hier al eerder een topic over maar die is kwijt :S. hij speelt ze nu af met WMP geloof ik, is het ook mogelijk om dit met een ander programma te laten doen? ik heb het geprobeerd door een andere te installeren (realplayer), maar volgens mij doet wmp het nog steeds... of gaat de balk onderin een filmpje (met play, pause etc.) er niet anders uitzien bij een ander programma?
 
zou je misschien eend de link willen posten waarbij je het probleem hebt? zou misschien wat makkelijker zijn om te zien waar het probleem ligt... gebruik namelijk ook firefox en heb vrijwel nooit problemen...

en welke OS gebruik je? XP of vista?
 
ik ben inderdaad nog niet helemaal precies geweest...
ik gebruik Microsoft Windows XP Home Edition
Versie 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB

dit is wel zo'n beetje genoeg, denk ik? :p
http://www.avromuseumtv.nl/thema/default.aspx?page=1&thema=Portretten (en klik dan bij 'portretten' op 'bekijk video' bij schuttersstukken.)
bij mijn vorige topic heeft tot nu toe ook nog niemand anders problemen gehad bij de link (al had er maar 1 gereageerd), maar op google vond ik er meer maar nog geen oplossing. maar ik denk de oplossing al te weten maar niet hoe ik het moet doen.
ik denk namelijk dat het opgelost is als ik een andere speler gebruik, maar hoe moet dit? ik heb het ook al geprobeerd met mediaplayerconnectivity, maar daarmee lukte het ook niet echt...
 
Ik heb eens gekeken op die pagina, maar heb inderdaad niet het probleem met het afspelen van deze videos...

heb je toevallig iets van een VLC Plugin geinstalleerd voor firefox? want dat zou 1 van de redenen kunnen zijn voor het crashen van firefox, omdat die VLC plugin in conflict ligt met de wmv player...

moet je eens even kijken in de folder van firefox, C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugins

Als je daar een bestandje npvlc.dll hebt staan, dan kun je die eens even eruit slepen of weggooien en dan nog eens proberen of je problemen hebt met het spelen van dat filmpje...

Ook e PC scannen op Spyware wil ook wel helpen, spyware kan namelijk ook bepaalde bestanden infecteren en problemen veroorzaken..


Helpt dat nou niet, dan kan je nog proberen firefox te runnen onder windows 2000 compatibiliteit.
Rechtermuisnkop op desktop icoontje van firefox dan eigenschappen, Tabblad compatibiliteit.
daar moet je het volgende vakje aanvinken (Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren) en even windows 2000 selecteren...

Groet,
Joël
 
VLC: check, heb ik al een tijd geleden naar gekeken omdat ik dat op internet vond.
spyware: check, ik heb net gisteren gescand en daarna nog geprobeerd.
compatibiliteit ga ik nu uitproberen, alvast bedankt!
 
oke, de compatibiliteitsmodus werkt ook niet... ik ga toch nog maar een keer scannen ^^
 
gescand, en ook geprobeerd om het in internet explorer te doen... daar crasht hij ook. wat kan het dan nog zijn? of zou ik dan deze vraag ergens anders moeten stellen, bij mediaplayers ofzo?
 
sorry voor de triple post inmiddels, maar ik denk dat ik deze vraag ergens anders ga stellen... ik heb het probleem nu namelijk ook met internet explorer en het programma van mijn mobiele telefoon.
 
Dan maar verder in deze topic...

Mogelijk zijn de codecs beschadigd
Hier kun je deze downloaden.
Helpt dat niet dan ligt het misschien aan de instellingen/drivers van je videokaart.

mvg leo
 
bedankt leo, maar ik ga verder in de andere topic... close topic pls
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan