madwifi op acer aspire 3680

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sponzenbroekske

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
met de newbie howto van de madwifi site krijg ik madwifi niet geinstalleerd

yannick@yannick-laptop:~/madwifi-0.9.4/scripts$ sudo ./madwifi-unload.bash
FATAL: Module wlan is in use.
dees lijntje is niet goed volges mij

int begin van de howto staat dat je sudo ifconfig ath0 down en sudo ifconfig wifi0 down moet doen: wifi0: ERROR while getting interface flags: No such device

Dan dacht ik ook dat ik sudo ifconfig wlan0 down moest doen maar dat blijkt niet te werken.

in mijn handtekening staat mijn systeem (laptop1)

mss wat ongeduldig maar HELP!!!! ik vind zelf echt geen oplossing.

kaartjes: Marvell technology group Ltd. 88E8038 PCI-E Fast Ethernet Controller &Atheros Communications AR2413 802.11bg NIC

Laatst bewerkt:
misschien moet je eth1 downen en niet eth0 of wlan0, bij mijn atheroskaartje perfect draaiende met madwifi heet ie ath0. Weet je zeker dat je oude madwifimodules actief hebt? anders hoef je dit helemaal niet te doen, wel eventueel ndiswrapper eruit halen... madwifi heeft wel de voorkeur als het je lukt, is echt veel stabieler. ndiswrapper is laatste redding... Als je ubuntu gebruikt zou ie trouwens out of the box moeten werken vanaf 6.04. Dat lees ik tenminste overal maar dat deed ie bij mij ook niet.

misschien moet je eth1 downen en niet eth0 of wlan0, bij mijn atheroskaartje perfect draaiende met madwifi heet ie ath0. Weet je zeker dat je oude madwifimodules actief hebt? anders hoef je dit helemaal niet te doen, wel eventueel ndiswrapper eruit halen... madwifi heeft wel de voorkeur als het je lukt, is echt veel stabieler. ndiswrapper is laatste redding... Als je ubuntu gebruikt zou ie trouwens out of the box moeten werken vanaf 6.04. Dat lees ik tenminste overal maar dat deed ie bij mij ook niet.

bedankt om je hulp aan te bieden maar het werkt inmiddels, vraag me niet hoe ik het gedaan heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan