Gratis virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is ( waarschijnlijk) de beste (gratis) virusscanner die er is. Het gaat om Avast!.
Deze virusscan kan je voor altijd gebruiken en download regelmatig nieuw versies.
Ik gebruik het nu al zo'n 3 jaar en heb nog niet 1 virus binnen gekregen.:thumb:
Hier is de link:
http://www.avast.nl/index1.html?target=otherurl.html&ourl=D39
Je moet je eerst registreren, downloaden en een licentiesleutel invullen (dit moet elk jaar)
Met Vgr,
4World

Dit is ( waarschijnlijk) de beste (gratis) virusscanner die er is. Het gaat om Avast!.
Deze virusscan kan je voor altijd gebruiken en download regelmatig nieuw versies.
Ik gebruik het nu al zo'n 3 jaar en heb nog niet 1 virus binnen gekregen.:thumb:
Hier is de link:
http://www.avast.nl/index1.html?target=otherurl.html&ourl=D39
Je moet je eerst registreren, downloaden en een licentiesleutel invullen (dit moet elk jaar)
Met Vgr,
4World

Zei ik dus al en met mijn link kom je gelijk bij de downloadpage....:thumb:

volgens de februari test van av-comparatives (link) is avira beter dan avg die op zijn beurt weer beter is dan avast, al liggen ze niet ver uit elkaar.

test ze zelf en kijk welke je zelf het best vind

Tsja, testen zeggen soms niet zoveel, dat zijn moment opnamen.
Met de frequentie van virussen die uitkomen, scoort de ene fabrikant de ene dag iets beter dan de andere en de volgende dag is dat andersom.

Tests die geplubliceerd worden zijn meestal vele weken of maanden oud.

Avira Antivir Personal Edition is volgens mij de betere. Avast is erg goed, mooie skins, en belast de systeembronnen niet. Dat heb ik vorige maand gezien in een vergelijking van enkele gratis virusscanners in de consumentengids. Prachtig toch..... ik draai ze onder XP allebei en ze staan vol-aan. Het internet en het E-mailverkeer laat ik daarbij aan Avast over. Daarbij draai ik ook scanners voor Add-ware en Spy-ware op de achtergrond. Ik heb verder veel aan WinPatrol want die heeft Scotty de waakhond, Scotty vertelt en vraagt mij toestemming als de systeembestanden gewijzigd worden. Daardoor voorkom ik onnodige registerveranderingen en opstartitems. Windows Servicepack 3, of één van de vier andere updates, wilde bijvoorbeeld ongevraagd Windows Messenger laten opstarten. Hier gaat het nou even niet om maar Winpatrol wordt ook zeer gewaardeerd door mensen die het kennen.

Hoi Alfred 2: Ik heb net de Avira Antivir Personal Edition erop gezet. Ik had altijd AVG.
Die deed altijd de updates automatisch, vond ik wel zo gemakkelijk.
Ik heb niet kunnen vinden hoe het zit met Avira. Hoe gaat dat ???
Ik heb geprobeerd met update, maar dat lukte niet. Misschien is er nog niks te updaten??

Ja, ik heb even goed gekeken, ik heb nog de Avira AntiVir PersonalEdition Classic en je hebt nu Avira AntiVir Personal - FREE Antivirus. Daardoor heb ik nog ondersteuning van updates gehad tot vorige maand of ik moet registreren en betalen voor de volledige versie. Ik had verder maar een real-time scan tot 100.000 bestanden op de C: partitie. Dat is dus nu allemaal anders geworden. De nieuwe gratis scanner biedt geen ondersteuning voor updates. Ik lees dat op de volgende pagina in het vergelijk tussen de versies.

http://www.free-av.com/en/download/1/download_avira_antivir_personal__free_antivirus.html

Ik zal later ook over moeten gaan op de versie die jij gedownload hebt. Voor mij geen bezwaar omdat ik ook andere scanners werkende heb en AVast haast dagelijks een aanvulling op de virusdatabase stuurt. Dat doet Avast omdat het hun filosofie is dat gebruikers veel beter beschermd zijn wanneer ze die updates hebben en virussen hierdoor minder kans krijgen om zich te verspreiden en veel schade aan te richten. Dat is dus goed voor iedereen. Het is een positieve manier van denken die door de meeste andere merken niet wordt gedeeld. Gratis virusscanners met updates zijn er niet zo veel. Je schreef trouwens ook "liefst gratis." Gratis Avira is trouwens nog steeds goed, Groeten. Alfred 2

Nou, dat vind ik toch maar niks, geen updates. Lijkt me niet zo veilig dan. De AVG deed het iedere dag. Is toch niet zonder reden.
Dan ga ik ook maar Avast erop zetten.

Groot gelijk, dat is helemaal zo. Je hebt hier bovendien zo ongeveer het zelfde als met de betaalde versie. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan