• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VL en HL

Status
Niet open voor verdere reacties.

muze67

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
hoi allemaal,

ik cel J2 wil ik een formule schrijven dat

de waarde van B2 gaat opzoeken in kolom S en de waarde overneemt van kolom R dat in dezelfde rij staat.

ik voeg een voorbeeld bij, als jullie het weten vul je het in en stuur je het terug??
dank je

Bijlagen

Omdat de rijnummers in S2:S43 overeenkomen met de getallen die in S2:S43 staan, kun je gebruiken:
in J2: =VERGELIJKEN(B2;$S$2:$S$43;0) --> met de vulgreep naar rechts kopiëren,
in J3: =VERGELIJKEN(B3;$T$2:$T$43;0) --> idem
enz.

Laatst bewerkt:
Hallo muze67, Bedoel je dit?
Gelet op het gewenste resultaat dat in het voorbeeld in de cellen is geplaatst,
denk ik dat jouw oplossing niet hetgeen is dat muze67 bedoelt.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Laatst bewerkt:
i kheb we lde engelse versie van EXCEL kunnen jullie mij daarmee helpen??

ik heb het gevonden en geprobeerd maar het lukt niet. en daarbij ik heb de waarde van kolom R nodig die op dezelfde rij staat als de gevonden waarde

ik heb de waarde van kolom R nodig die op dezelfde rij staat als de gevonden waarde
Dat is toch wat mijn formules (zie mijn bericht van 12.49 uur) als resultaat geven ?
=VERGELIJKEN in het Engels is =MATCH

Ik zal zo meteen een voorbeeldbestandje plaatsen.

Laatst bewerkt:
Zie bijlage.
Als je met een Engelstalige versie van Excel werkt, kan het zijn dat in formules de kommapunten vervangen moeten worden door komma's.

Hoi zapatr,

Ben even weggeweest maar je heb helemaal gelijk, ik zat er naast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan