moeite met post ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans vrolijk

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
7
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.solcon.nl', Server: 'pop.solcon.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

Bij ophalen van post met Oulook Express 6 verschijnt met het eerste bericht bovenstaande mededeling.Als ik een minuut of zo wacht komt de rest van de post pas.
Wanneer ik OE6 niet afsluit komt éénzelfde postzending soms tienvoudig binnen.
Dit alles is niet schadelijk, maar wel ergerlijk.
Wie weet een oplossing?
 
Ik zit zelf ook bij Solcon, en heb deze problemen niet.
Tip: verwijder je hele account bij outlook eens (je emails en adresboek blijven staan).
Maak het daarna weer opnieuw aan.
Dus username, password, servers.

Werkt het dan weer?
 
Als de tips van Paul-RT niet helpen, kan het ook een beschadigd of geinfecteerd mailtje zijn op de pop3 server. Met je webmail (als solcon dat heeft) kun je dat bekijken en verwijderen.
.
Verder kan je internet security, spamfilter of firewall in de weg zitten.
Wat voor bescherming heb je?

mvg leo
 
Beste Paul en Leo,

Bedankt voor jullie tips.Op een rustig moment ga ik er mee aan de slag en zal jullie het resultaat laten weten
 
Beste Paul en Leo,

Bedankt voor jullie tips.Op een rustig moment ga ik er mee aan de slag en zal jullie het resultaat laten weten

Paul, Leo (en Chitra)
Ondanks jullie tips heeft het niet mogen baten. Ook pielen met het time-out schuifje wat ik onder "extra" "geavanceerd" vond bracht geen oplossing.
Als beveiliging zit op mijn computer Norton antivirus 2003 (wel geupdated) AVG 7,5 free(downloaden van de nieuwe free 8.0 lukt niet, maar dat is een andere secie op deze site ) en Windows Defender.Zou dat er mee te maken hebben?
Soms moet een mens maar in zijn lot berusten en kan je beter in het zonnetje gaan zitten dan eindeloos aan je machine te blijven klooien denk ik.
 
Als de zon bij jou wel schijnt zou ik er zeker in gaan zitten.:)

norton 2003 kun je onderhand rustig verwijderen en dan naar avg 8 gaan.
gebruik de verwijdertool
mogelijk lukt het dan wel om avg 8 te installeren.
Laat maar eens goed scannen.....

Kans ook dat dit je probleem oplost.
 
Beste Leo
Met het verwijdertool Norton 2003 verwijderd. Wel zonde van de eurotjes die ik aan het jaarlijkse abonnementvernieuwen bestede:(
Hierna lukte het AVG 8 te downloaden en te installeren.Werkt prima.
Het mooie is dat OE6 nu ook vlekkeloos werkt en mijn computer lijkt me ook wat sneller.
Wat is dat toch met Norton? Ik begrijp er niets van en wijd me nu maar aan mijn elektrische klokken.Die begrijp ik wel.Als je het leuk vind:
http://vrolijksclocks.mysite.orange.co.uk/
Hartelijk dank voor je nuttige tip
Met vriendelijke groet,
Hans



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan