Olympus FE340 wordt herkend als Onbekend apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnties

Tera Honourable Senior Member †
Lid geworden
7 sep 2006
Hallo allemaal.

Ik heb een Olympus FE340 digitale camera die overal prima wordt herkend als Extern opslagmedium, maar op 1 pc blijft 'ie herkend worden als Onbekend apparaat.
Het gaat om een pc met XP Professional NL met Service Pack 2 geïnstalleerd.

Een paar dingen reeds gedaan:
1. Andere USB poorten gebruikt: Blijft als Onbekend apparaat herkend
2. Olympus software geupdate conform tip van de Olympus helpdesk
3. C:\Windows\inf\INFCACHE.1 bestand verwijderd conform de Helpmij tips-sectie
4. RenewUSB.bat gedraaid, waarmee alle USB apparaten verwijderd en opnieuw geïnstalleerd worden.
5. Herstarten van de pc.

Probleem blijft, helaas :(

Iemand nog een tip die ik kan proberen?

Alvast bedankt :thumb:

Tijs.

voor jou moet ik niet gaan zoeken naar virussen of spyware zeker? :D

Jah je zegt de software geupdated, maar heb je ook de laatste drivers gedownload?

Worden andere usb apparaten wel op die ene pc herkend?

Andere USB-apparaten worden wel herkend en kunnen worden gebruikt, maar dat zijn geen opslagmedia: USB muis, USB toetsenbord etc. hebben geen problemen.
Dit geldt voor alle 8 USB poorten op het systeem.

Er zijn geen specifieke drivers voor deze camera, en vlgs. de helpdesk Olympus moeten die (eigenlijk) ook niet nodig zijn: Het apparaat dient herkend te worden als zo'n "massa opslagmedium", dus als een soort externe harde schijf.

Ik zal onderzoeken of andere USB opslagmedia wél worden herkend (memory-stick, eventueel externe harde schijf etc.). Volgende week kan ik dit (laten) testen.

Bedankt voor je reactie. :thumb: Ik meld terug wat eruit komt volgende week.

Verdere tips om met bovenstaande tip uit te proberen blijven welkom, want ik heb niet altijd toegang tot die ene 'probleem'-pc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nog geen tijd gehad alle tips door te testen.

Extra tips om mee te nemen in dit project worden op prijs gesteld. :thumb:

Tijs.

op andere pc's wordt die camera dan wel herkend?

wel ja moesten externe massa opslag apparaten niet herkend worden denk ik toch echter wel dat je een driver zal nodig hebben

Het apparaat moet gewoon als Massa opslag apparaat herkend worden, zonder dat daar drivers (van de fabrikant) voor nodig zijn.
Gegeven dat ik gezien heb dat communicatie met andere digitale camera's op die pc ooit wel gewerkt heeft moet er nu iets zijn (communicatie-technisch of anderszins) dat ander is dan toen, en daarmee de Olympus niet-herkend weergeeft.

Tijs.

Enkele zaken gedaan, en hierna werkte het wel. Ik denk dat alleen de laatste oplossing écht geholpen heeft.

1. De computer volledig van de stroom gehaald, 30 minuten gewacht, stroom weer aangesloten en opnieuw geprobeerd. Leverde niets op.
2. infcache.1 verwijderd uit de inf submap van Windows. Dat leverde niets op.
3. Rechtsklikken op usbstor.inf in de inf submap van Windows en Installeren kiezen. Dat leverde niets op.
4. In de BIOS gegaan, en gekeken wat die van het apparaat vond. De Bios herkende de naam van camera, en ik kon hem zelfs aangeven als USB-HDD opstart-schijf.
Ik heb toen de BIOS gereset naar fabriekswaarden. Hierna werd de camera wél herkend als massa opslagmedium, maar werkte nog niet helemaal goed. Gaf een uitroepteken in Apparaatbeheer (status 10).
Toen nog een keer de spanning volledig van het systeem afgehaald, stroom weer aangesloten en de pc aangezet. Hierna werd de camera volledig herkend zonder meldingen of beperkte functionaliteit.

Probleem is dus opgelost. Ik dank iedereen voor de gegeven tips.

Tijs.

Laatst bewerkt:
goed dat je het zelf hebt kunnen oplossen want zoveel kennis over infcache.1 ??? enzovoort heb ik nu ook weer niet :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan