sneltoetsen voor speciale tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellen1987

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Berichten
22
Ik heb onlangs de nieuwste versie van openoffice geïnstalleerd (in plaats van een illegale versie van microsoft office die we hier thuis al jaren hadden), en ik ben er heel tevreden over, alleen is er één functie die ik in word vaak gebruikte en die ik niet terugvind in openoffice writer. Ik studeer nl. Pools en heb dus vaak speciale tekens nodig, bv. een z met een puntje boven en een s met een ´ boven. In plaats van altijd "invoegen --> speciale tekens" te kiezen kan je daar in word sneltoetsen voor toekennen, kan dat in openoffice writer ook? Ik vind er niet direct iets over terug.
 
deze regel vond ik in een ander forum erover
Trouwens, in OpenOffice Writer vind je ze allemaal bij invoegen => speciale tekens.
 
ja, ik kan de tekens wel vinden in openoffice writer, maar in word had ik het zo ingesteld dat bv. alt + c "ć" gaf. Heel handig als je een langere tekst wilt typen zonder de toetsenbordinstellingen te wijzigen...Is dat niet mogelijk in openoffice?
 
Nee, zo simpel gaat het helaas (nog) niet.

Het enig dat ik kan bedenken (minste aantal toetsaanslagen) is via AutoTekst

Gewenste teken in je document selecteren en dan Bewerken > AutoTekst of Ctrl+F3.

Als Nieuwe Autotekst opslaan (bijv onder de naam aP)

Vervolgens in je document aP tikken en op F3 drukken om dat teken in te voeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan