CD/DVD-rom speler niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyblonde

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
Hallo allemaal,

Mijn CD/DVD-rom speler is plots verdwenen.. Ik heb een Acer Aspire 9414ZWSMi en heb er nooit eerder problemen mee gehad.

Ik heb al via regedit de upper en lowerfilters verwijderd en opnieuw opgestart, toen deed de CDrom speler het weer maar nu doet hij het weer niet, en ik kan de sleutels niet meer vinden in regedit.. En ja je raad het wel, de backup had ik verwijderd omdat ik dacht dat alles weer werkte.

Nu ging ik kijken in apparaatbeheer maar ook daar staat hij niet meer, en bij zoeken naar hardware vind ik hem ook niet!

Heb net contact opgenomen met de service desk, maar die zeggen dat ik hem op moet sturen.. heb er alleen geen zin in om enkele tijd zonder laptop te zitten!:confused:

Iemand enig idee wat ik er zelf aan kan doen?

Alvast bedankt. Gr

Gister een systeemherstel uitgevoerd, PC gaf aan dat systeemherstel niet voltooid was omdat er plotseling een onbekende fout was opgetreden.

Tot mijn verbazing deed m'n cd-rom speler het toen wel.. Nu weer pc opnieuw opgestart maar cd-rom is weer verdwenen!

PS> het is type: CD/DVDW TS-L632D ATA

Laatst bewerkt:
Probeer eens in apparaatbeheer onder het kopje IDE ATA/ATAPI-controllers de secundair IDE-kanaal te verwijder.
Dus rechtermuisknop erop en "installatie ongedaan maken" en je laptop opnieuw opstarten.
Volgens mij is dit je cd speler en zal hij die nu opnieuw gaan installeren.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie! Er staan 2 IDE- kanalen,

1 met locatie: channel 0
1 met locatie: channel 1

Allebei maar even doen of...?

Ik zal eerst de 2e proberen als dit niet lukt kun je mischien ook de eerste proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan