uploaden op een server

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb een misschien wel ongebruikelijk vraagje.

Ik verzorg voor mijn school een website waarop ik per week het huiswerk zet voor de leerlingen van de 2e klas. Ik heb daarvoor 1000 MB webruimte en een domeinnaam vastgelegd bij one.com
Ik upload dat elke vrijdag via FTP naar die server.
Ik heb dat opgezet als experiment.

Volgend jaar moet een medewerkster van school dat gaan doen voor de 1e t/m 3e klas.
Is het niet mogelijk om op de een of andere wijze die content door de docenten zelf via internet op die server te laten zetten. Als ze daarvoor een password nodig hebben is dat geen probleem.

Het zou mooi zijn als dat via een eenvoudig software proggie zou kunnen.

Kan gewoon via Internet Explorer.

Laten we zeggen dat de map /mijnsite/content de map is op de ftp-server waar het thuishoort.
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn, respectievelijk, "mijnlogin" en "mijnpassword"
De upload-site is ftp.one.com

De link wordt dan:
Code:
ftp://mijnlogin:mijnpassword@ftp.one.com/mijnsite/content

Hier kun je snelkoppelingen naar maken, bijv., of opslaan in Netwerklokaties.

Bestanden kunnen dan gewoon vanuit Verkenner in het geopende Internet Explorer scherm gesleept worden, alsof het zelf een Verkenner-venster is.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hi dnties,

De serverruimte is ingesteld dus ik kan aan de slag nu.

Werkt helaas toch niet zoals ik graag wil.
Ok je kan bestandenplaatsen maar geen content in een pagina zetten

Kijk maar eens naar de volgende link

http://www.cambiumhuiswerk.nl/2TL-2006/huiswerk 2TL/wk24 huiswerk-2tl1.htm

Een docent zou dus in één van de lege vakjes zijn huiswerk neer moeten kunnen zetten.
Ik heb geen idee of en hoe dat te regelen zou zijn.
Volgens mij kan dat niet...toch???

Als ik erop rechtsklik, en ik kies Paginabron bekijken (in Firefox) of Bron weergeven in Internet Explorer, dan kan ik de content zelf ook wel aanpassen, opslaan als .htm / .html bestand en daarna uploaden (bijv. met de methode die ik boven gaf).

Wat jij wil blijkbaar is een soort Verkenner-venster, met de .htm / .html bestanden van de FTP-site erin weergegeven, dan op een relevant webbestand rechtsklikken (of een andere actie), zodat het opent in (bijv.) Kladblok, en zodra aangepast en opgeslagen, de inhoud van het .htm / .html bestand is bijgewerkt op de FTP-server, zodat geen aparte upload actie nodig is.

Heb ik dat ongeveer goed weergegeven zo?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja dat heb je wel goed begrepen.

Maar dat komt er hier op neer dat ik iemand ga vragen die gewoon via FTP de kant en klare pagina's op de site moet gaan zetten want je gelooft toch nooit dat 25 docenten dit goed gaan doen.

Ik had gehoopt dat het op een eenvoudige wijze kon die bijna fool proof is.
Een soort digital klassenboek waar docenten zelf hun huiswerk op konden zetten.
Niet dus.

Toch bedankt voor het meedenken Tijs,

grt

Martin

tsja dat kan wel, maar dan moet je een database met php gaan gebruiken - dat is lastig en je hebt er kennis voor nodig.

:thumb:

tsja dat kan wel, maar dan moet je een database met php gaan gebruiken - dat is lastig en je hebt er kennis voor nodig.

:thumb:

En dus gaat dan zo niet werken.

Dan maar via een centraal invoerpunt ipv van iedereen zijn eigen stukje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan