Computer loopt vast bij veilige modus keuze scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hallo,

Sinds kort start mijn pc zich vaak vanzelf ineens op, vooral bij dingen die veel van de processor vragen, of bij het runnen van verschillende programma´s tegelijk. Dit had ik opgelost door mijn kast tijdelijk open te zetten met een fan er op, en dat werkte ook. Maar toen mijn pc zich toch een keer vanzelf opnieuw opstartte, kwam ik in het scherm terecht van windows om een keuze te maken tussen het opstarten in veilige modus (met netwerk mogelijkheden of zonder etc) of om op te starten in normale modus. Als ik in dit menu een keuze maak, loopt de pc vast en is het enige wat ik kan doen de pc weer uitzetten en het opnieuw proberen. Herkent iemand dit probleem of weet iemand hier een oplossing voor?

Dit lijkt op een overhittingsprobleem.

Probeer bij het opstarten eens in de bios te komen, dit gaat vaak met de Delete toets, of F1, F2 (de toets staat vaak onderaan in beeld met de tekst "Press .... to enter setup).

Zoek hier naar iets dat lijkt op "Hardware monitoring" hier kun je temperaturen van je pc zien.
Houd dit even in de gaten en noteer de temperaturen, post deze hier even.

Hmm ik heb helaas niets in mijn bios kunnen vinden om mijn temperaturen te checken, maar het vastlopen van het veilige modus keuze scherm kan volgens mij niet aan de temperatuur liggen, aangezien het zelfs gebeurd met mijn kast open en een enorme fan er op. Is het misschien mogelijk om de bestanden die op mijn harde schijf staan op de een of andere manier te kunnen kopieren naar een andere harde schijf en vervolgens mijn pc te formateren?

Je kunt de hardeschijf in een andere pc inbouwen en vervolgens je bestanden veiligstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan