Per ongeluk een Belgisch toetsenbord gekocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

phoenix soleil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Hoi!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb net een nieuwe laptop gekocht (In Nederland, met gewoon standaard toetsenbord voor Nederland). Omdat ik het typen op een laptop toetsenbord niet echt prettig vind, wilde ik er een los toetsenbord bij hebben.

Echter, tot vandaag had ik geen idee dat er verschillende toetsenborden bestonden (tja, ik ben nou eenmaal niet echt geïnteresseerd in computers, als ze het maar gewoon doen). Dus heb ik zonder erbij na te denken in België een toetsenbord gekocht. Omdat ik hem niet zomaar kan ruilen (ik woon in Groningen, ik ga niet elke dag naar België), vroeg ik mij af of ik het toetsenbord niet zo kan aanpassen dat ik hem toch gewoon zo kan gebruiken. Heeft het zin om knopjes om te wisselen, zodat de knopjes op de, voor mij, juiste plaats komen te zitten?

Ik denk niet dat het verstandig is om hem om te bouwen ofzo.
Ik weet niet bij welk bedrijf je hem hebt gekocht maar als die mischien een filiaal in nederland hebben kun je hem mischien daar omruilen.
Als ik een auto had gehad, had je hem kunnen opsturen! (ik woon maar 7 km van de grens vandaan.. ;))

Mvg phantom

Knopjes omwisselen?
Nee sorry, ik moet een beetje lachen hoor maar zo makkelijk gaat het niet.De plek van het contactje geeft door welke letter er zit en niet het plastic knopje zelf natuurlijk.
Het is niet zo dat als je de P op de W plaats zet dat hij dan ook een P gaat geven daar. HIj blijft dan gewoon een W geven.

Je hebt nu waarschijnlijk een AZERTY keyboard. Krijg je dan een Q als je op de A drukt? Als dat zo is dan zou je de knoppen kunnen wisselen.

Ron

Dan zit je alsnog met de speciale tekens.

Er zitten volgens mij andere tekens op het belgische toetsenbord.

Knopjes omwisselen gaat toch niet gaan, want inderdaad de speciale tekens komen niet overeen.

Hier in België heb je op een azertytoetsenbord bijvoorbeeld de , en het ? op een toets staan, ik denk dat dat bij jullie anders is.

Maar je kan gewoon bij de taalinstellingen het toetsenbord goed instellen op qwerty en dan heb je wel een qwertyklavier, moet je alle weten waar alle toetsen staan.

Overigens: als je twijfelt en je hebt er geld voorover :P : er bestaat een toetsenbord waarvan elke toets eigenlijk bestaat uit een OLED-schermpje die de letter weergeeft, als je bij taalinstellingen het azertyklavier dus wijzigt in een qwertyklavier zal bijvoorbeeld op het schermpje van de A plots een Q komen te staan. Maar het is wel duur, €600 tot €1200 afhankelijk van hoeveel toetsen eropstaan.

Bedankt voor alle reacties! Knopjes omwisselen is dus geen optie, maar als ik mijn computer instel op qwerty en blind typ, dan werkt het toetsenbord dus wel gewoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan