Als ik mij hdd plaats start me pc niet op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightnings

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hey,

Ik heb nu al een tijdje vista op me normaale hdd.. die is 80gb en werkt prima. ik wil nu xp erbij en heb dat geinstaleerd op een 8gb hdd.. alleen om xp had ik het nodig. ik had mij 80gb(maxtor) op master en mij 8gb(geen idd wel merk) op slave. Toen xp erop stond en voor het eerst opnieuwe moest opstarten ging mijn pc niet verder als mijn begin scherm. k krijg dan een foto en onder de text om op del te drukken om bios in te gaan... als ik niks doe is ie vast...:eek: en druk is snel op del die ik een schem laad hij dingen en gaat hij normaal naar bios.. nu niet want hij gaat niet verder als hij me maxtor heeft ingeladen.. haal ik die erhuid dan start het alemaal weer op en geeft me bios aan cmos bad en ik doe dan gewoon load bios normal...

Moet ik nu gewoon mijn maxtor formateren op een andere pc op iets anders??.. Plz help me want ik wil graag me pc terug.

Groetjes light:thumb:

Ja dan start hij normaal op alleen xp zonder iets want xp was net geinstaleert

Dan de 2e hdd op een andere pc formatteren en daarna terugplaatsen; probleem opgelost.

Zal ik zo even proberen.. ik heb op die schijf.. windows vista ultimae op c en een partietsie d met overige bestanden.. moet ik d ook formateeren??

kijk ik heb 1 hdd (probleem 80GB) die heeft de schijfen C Lokaal ... en D Bestanden. en hdd 2 is 8gb en heeft alleen C System...

Op de probleem harddisk zitten 2 partietsies.. moet ik alleen C weg doen of me hele harddisk dus ook D? ik heb namelijk nu C (probleem hdd) C ((Werkende hdd) en D (probleem hdd)...

M.v.g. light

Jij schreef dat je op de 8 giga hdd een probleem hebt, dus die moet je dan formatteren.

Ohh het is de 80 bedoelde ik denk ik een tik fout..

bedankt voor je hulp het is gelukt.. ik heb nu weer me pc + vista.. allen nu 1 volegn probleem maar daar moet ik (wil) een niet topic voor maken...

Ik heb departietsies verwijdert en nu doe hij het weer. ik kan weer opstarten met de schrijf eraan en heb vista meteen geinstaleert.. werkt nu prima:):)

M.V.G. Light:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan