Problemen met verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wingwalker

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Berichten
10
Ik zit met een heel vreemd probleem. Ik heb zopas een nieuwe pc geïnstalleerd (windows XP). Ik heb mijn e-mail accounts geïmporteerd in outlook express vanaf mijn oude pc.
De accounts blijken te werken, want ik kan e-mails ontvangen en verzenden zonder foutmeldingen. Het vreemde is dat e-mails aan mezelf geadresseerd niet terug aankomen. Ook als ik mails verstuur naar een ander webmail adres komen deze niet aan.

Ik heb de netwerkkabel eens verbonden met de oude pc, vandaar een mail verstuurd naar mezelf, de netwerkkabel terug in de nieuwe pc gestopt, en toen kwam de e-mail aan.

De accounts op beide pc's zijn exact het zelfde. Het moet dus iets softwarematig met de nieuwe pc zijn. De provider is skynet (België)
Herkent iemand zich in dit probleem? :shocked:


Alvast bedankt!
Kevin
 
Hoi,

De accounts uit OE verwijderen en - handmatig - opnieuw aanmaken en je probleem is opgelost.
Het is op zich al wonderbaarlijk dat het overzetten van die accounts is gelukt.
Want uit beveiligings- en privacyoverwegingen is het in WinXP in principe niet meer mogelijk om accountgegevens op deze manier te exporteren en importeren.
Daar zit dus ook w.s. de kern van het probleem.
 
Eerst heb ik ze handmatig aangemaakt, toen ik voor het eerst geconfronteerd werd met bovengenoemde problemen, heb ik geprobeerd om de accounts over te zetten om zeker te zijn dat alle instellingen dezelfde waren.
Alvast bedankt voor de reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan