Windows Vista en Windows XP op 1 pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kowboy007haps1

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Zoals bij veel mensen heb ik met Vista ook problemen met het spelen van games. Spelletjes zoals Fifa 07, 08, GTA, Trackmania e.d. doen het niet of heel traag. Nou heb ik gelezen dat je 2 besturingssystemen op een pc kunt hebben. Op deze pc heb ik Vista maar helaas heb ik geen installatie CD-Rom meegekregen. Op de vorige PC (XP) hebben we wel een windows XP product Recovery/CD-rom gehad.

Nou heb ik gelezen op http://www.vistabits.nl/dualboot_vista_xp.htm dat dit geen probleem is als je alleen Windwos xp CD hebt en Vista op je PC hebt staan. Ik heb dus alles opgevold wat er stond.

Ik heb op me schijf een nieuwe partitie aangemaakt voldoende ruimte voor XP besturingssysteem.

Toen ik dus die XP cdrom erin deed en pc opstarte kwam ik ook in het boot menu. Maar het probleem is dat hij vraagt of ik de hele map C wil schoonvegen of alleen gebruikers mappen wil bewaren. Terwijl ik helemaal niet wil dat hij iets gaat verwijderen aangezien het Vista besturingssysteem (boot) op de C schijf staat. Ik wil dat hij gewoon op de X schijf gaat installeren. Maar ik kan deze optie niet overslaan dus heb de installatie afgebroken. Hoe moet ik dit nu oplossen???

Is er een mogelijkheid om die belangrijke bestanden te verplaatsen naar de X schijf zodat als hij de C schijf leegmaakt er niks van Vista afgaat zodat ik die gewoon weer kan gebruiken???

Wie helpt mij?

Normaal gezien kan je toch in de installatie van XP kiezen op welke schijf je wilt installeren, dus zou je toch die X schijf moeten kunnen kiezen. Ben je zeker dat die XP cd geen Recovery cd is, speciaal bedoeld voor die vorige pc? Want dan zal je het daarmee kunnen vergeten.
En hoe probeer je windows nu te installeren? Start je de pc van de cdrom op?

Volgensmij is het juist wel een recovery CD-rom.
Maar ik start de pc op vanaf die cd ja dat doet hij ook wel goed. Maar kan die cd-rom niet xp installeren dan??
Kan je Windows XP SP2 anders downloaden van het internet en dan op CD/dvd zetten dan??

Normaal download ik niet zo graag wegens virussen enzo. Maar als je met limewire Windows XP SP2 intyp krijg je wel verschillende bestanden zoals:

Microsoft Windows XP home edition(bootable SP2) (ENG) type: Iso Groote 536,6MB
dat is een iso bestand:P maar zo zijn er wel wat meer. Is dat anders een mogelijkheid of kun je ze via een internet site downlaoden??

Ik heb echt XP nodig.

limewire is dus crap voor zo iets wel goed voor muziek.
gebruik torrents deze zijn ook veel sneller te downloaden.

Normaal download ik niet zo graag wegens virussen enzo. Maar als je met limewire Windows XP SP2 intyp krijg je wel verschillende bestanden zoals:

Microsoft Windows XP home edition(bootable SP2) (ENG) type: Iso Groote 536,6MB
dat is een iso bestand:P maar zo zijn er wel wat meer. Is dat anders een mogelijkheid of kun je ze via een internet site downlaoden??

Ik heb echt XP nodig.

Daar mogen we je niet bij helpen hier, daar moet je dan je plan in trekken hoe jij aan je windows geraakt, maar wij mogen daar geen hints of tips voor geven.

Op de Microsoft site kun je absoluut geen Windows downloaden.

En een Recovery cd installeert geen Windows, maar herstelt de Windows eigenlijk terug naar de fabriekstoestand. Dat kan dus enkel bij de pc gedaan worden waar de cd toen bij was, en gaat dus niet op een andere pc werken, aangezien de hardware dan totaal anders is.

Dan heb ik 4 opties:confused:

Optie 1: niks doen en wachten tot microsoft met een update komt zodat vista snel word.
Optie 2: Windows XP kopen in de winkel
Optie 3: Windows XP proberen te downloaden allen hoe;)
Optie 4: Ik heb nog wel een installatie CD-rom van windows 98. Maar denken jullie dat als ik die installeer ik wel fifa07 kan spelen op volle snelheid. En werkt 98 wel op dezelfde manier als XP? dat je een schijf kan selecteren?

Wel,..
-Optie1: Daar moet je al niet op wachten
-Optie2: Is het best en legaalst, maar kost natuurlijk geld :p
-Optie3: Is het goedkoopst maar mogen we hier niet bij helpen, maar activeer anders eens in
je profiel van hier op Helpmij dat je emails van gebruikers kunt ontvangen, dan kan ik je wel
langs die weg nog helpen.
-Optie4: Dat kan je vergeten. De pc is te modern om zo'n oude windows versie te draaien.
Windows 98 ondersteunt de meest recente hardware niet, laat staan dat de
hardwaremakers er nog drivers voor maken.

-Optie3: Is het goedkoopst maar mogen we hier niet bij helpen, maar activeer anders eens in
je profiel van hier op Helpmij dat je emails van gebruikers kunt ontvangen, dan kan ik je wel
langs die weg nog helpen.

Wat bedoelt u daar precies mee??

ja:thumb:
Ik ga het meteen proberen:D
Hij is bezig:D duurt even;)

Goede uitleg

Laatst bewerkt:
ik heb windows xp nu op een CD-rom staan en hij werkt;) ik kan een partitie kiezen:thumb:

Maar ik wil nog 1 ding voor de zekerheid weten voor dat ik ga instaleren.
Ik kan mijn lege aangemaakte schijf X selecteren maar dan in het volgende schermpje erna word er het volgende gevraagd:

Wat ik wil doen met de partitie:
ik heb de keuze uit:

Partitie formatteren als NTFS-bestandsysteem (snel)
Partitie formatteren als FAT-bestandsysteem (snel)
Partitie formatteren als NTFS-bestandsysteem
Partitie formatteren als FAT-bestandsysteem
Geen wijzigingen in het huidige bestandsysteem aanbrengen

Die laatste daar staat het keuze balkje al standaart op.
Welke moet ik kiezen?? Ik wil dus gewoon vista behouden zoals ik al zei en XP op aparte schijf. Maar wat moet ik doen zodat ik aan het eind gewoon een dual boot heb??

mijnvraagjedussi1.gif

Zo ziet het er ongeveer uit^^
Alleen heb ik nog de optie geen wijzigingen aanbrengen.

Welke moet ik kiezen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan