Pc automatisch laten opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik zoek een mogelijkheid om mijn pc 's ochtends automatisch te laten opstarten. Als het mogelijk is liever niet vanuit de standby stand, aangezien ik lees dat dit nog wel eens problemen kan geven met bepaalde hardware/software. Het is een pc die ik alleen gebruik voor mijn radiostation. Deze dient dus automatisch aan te gaan om b.v. 07:00 uur, Winamp op te starten en Winamp laten afspelen (play, maar Winamp kan ik ook wel via een scheduled task doen). Een simpele tijdklok in het stopcontact werkt niet omdat je dan nog steeds op de AAN knop van de pc moet drukken. Mijn pc is wel geschikt voor wake-on-lan en dat werkt ook. Maar liever wil ik niet eerst een andere pc in het netwerk hoeven op te starten om de andere pc aan te kunnen zetten. Nu zou ik natuurlijk wel iets kunnen doen met de aansluiting van wake-on-lan op het moederbord, maar wie heeft hier ervaring mee? Wat voor signaal moet je er b.v. op zetten en hoe lang? Kan dat remote?
Affijn, ik hoop op leuke antwoorden :)

Misschein kun je een tijdklok op je aan en uit schakelaar van je computer maken:o.

Mvg berry

Op zich een goed idee. Maar een tijdklok heeft een maakcontact dat minimaal 1 minuut "aan" blijft. Ik heb een momentcontact nodig dat b.v. maximaal 0.3 sec gesloten blijft en daarna weer open gaat. Als je namelijk op de aan/uit knop van je pc blijft drukken, gaat de pc weer uit.

Op zich een goed idee. Maar een tijdklok heeft een maakcontact dat minimaal 1 minuut "aan" blijft. Ik heb een momentcontact nodig dat b.v. maximaal 0.3 sec gesloten blijft en daarna weer open gaat. Als je namelijk op de aan/uit knop van je pc blijft drukken, gaat de pc weer uit.

Maar een minuut moet volgensmij kunnen hoor:o(?)

Bij mijn computer helaas niet, ding gaat dan weer uit. Maar ik ga verder kijken. Vraag zet ik als Opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan