Hoe sluit je een pci geluidskaart ook al weer aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amreg

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2001
Na het volgende probleem, zie
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=365155
heb ik een Creative Audio PCI ( ES1371,ES1373) (WDM) kaart ingeplaatst.
Windows xp home vind deze kaart wel maar ik denk dat ik toch iets fout doe.
Als ik muziek speel in windows mediaplayer hoor ik gewoon geluid.
Alleen uit de boxen maar niet uit mijn koptelefoon.
Als ik de stekker verwissel heb ik alleen koptelefoon en geen boxen.
De stekkers steek ik dus in de geluids kaart want om de een of andere reden doet mijn kopteolefoonaansluiting aan de voorkant niets meer.
Mijn vollumerefgelaars staan allemaal goed en niet gedempt..
Verder doet mijn tv het perfeckt maar die is dus ook zonder geluid.
Dat geld voor mijn Octopus usb link maar ook voor mijn wintv kaart.
Nou kan ik me herrineren dat er een kabeltje van de geluidskaart ergens naar toe moet , ik dacht naar de cdrom maar weet dit niet meer zeker.
Het kan nl ook zo zij dat die misschien op het moederbord moet.

Wie kan mij helpen svp?

B.V.D.

Germa

De aansluiting van de voorkant v/d kast, is deze fysiek verbonden met de geluidskaart? Ik denk namelijk dat de aansluitng voor de koptelefoon nog op het moederbord zit vastgeprikt.

Dat kabeltje van geluidskaart naar cdrom is overbodig, dat gebruikten we vroeger om cd's te luisteren zonder de pc zelf te belasten.

Ik snap er niks van maar ik heb nu met mijn AC97 on board wel geluid met dvd, muziek en ook spellen en dergelijke ook op mijn koptelefoon maar niet op mijn tv-kaarten die zijn nog steeds alleen maar geschikt voor dove mensen
Ik zoek me rot op het internet en kan er maar niets over vinden.In dxdiag is alle geluid goed.
Het zou toch wel heel fijn zijn als iemand hier een oplossing voor had.
Ik mis mijn tv heel erg zit nu al 2 weken zonder

Toch bedankt voor het meedenken

Groetjes van Germa

Dan zul je in de software van de tv-kaart moeten instellen dat het geluid via de AC'97 controller loopt.

Nu moet je me wel even uitleggen over welke geluidskaart je je geluid wilt laten lopen. De PCI geluidskaart, of de AC'97 onboard?

Er zijn ook TV kaarten waarbij het geluid extern met een kabeltje van de tv-kaart naar de geluidkaart moet.

Ron

Ik wil mijn AC97 onboard geluid gebruiken.
Voorheen was dat nooit geen probleem met mijn tv kaarten.
Ik heb dus de externe Octopus USB link en de wintv pci intern.
Ik denk dat ik om de een of andere manier de verkeerde drivers voor mijn ac 97 heb.
Mijn moederbord is een asrock P4V88+
Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 2.60ghz
Ik denk niet dat mijn onbord geluid kapot is want ik heb het ook geprobeerd met een pci geluidskaart en die had hetzelfde prbleem

Groetjes van Germa

O ja nog even dit als ik de asrock cd wil gebruiken om mijn geluid te installeren dat werkt dus niet volgens mij is die cd kapot of staat er iets niet op.
Hij start wel in de cd rom op als je de pc opstart.
Ik weet zeker dat je in het begin kon kiezen welke driver je wilde installeren
maar dat scherm krijg ik niet meer

Nu word ie helemaal mooi.
De hele middag gewoon muziek gespeeld in windows mediaplayer en nu vanavond zet ik de pc aan en heb helemaal geen geluid meer.
Ik heb verder helemaal niks gedaan op de pc.
Zou het een virus kunnen zijn?
maar ik draai AVG Free edition en die heeft niets gevonden.
Nu sta ik op het punt om alles maar te formatteren met alle werk van dien.
Balen hoor. Ook omdat ik veel mensen met hetzelfde probleem op internet heb gezien en na format nog geen werkend geluid hadden.

Als ik Formatteer vind windows dan vanzelf alle drivers of moet ik die van het moederbord downloaden, aangezien dat ik de cd niet in windows geopend krijg?

b.v.d. voor het meedenken en ook bedankt aan diegene die tot nu toe hebben meegedacht

groetjes van Germa

Ik moet nog even reageren op Haaren.

Mijn geluid was opeens weg zonder dat ik ER AAN KWAM dus ben ik er af gebleven.
Ik ben pas gaan zoeken toen het weg was en dat kabeltje van de interne win-tv kaart zat dus al goed. Ik weet best veel maar dit probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen.
Meestal los ik mijn problemen wel op.
De Via drivers opnieuw installeren baat niet ik heb helemaal geen rode kruisen of gele uitroeptekens in mijn aparaatbeheer daar ziet alles er normaal uit dus het is een virus of een raadsel.Ik heb net Houscall gedraaid van Trendmicro ( een online virusscanner) maar die start van de 3e optie steeds opnieuw vanaf de tweede optie op, dat is ook al niet normaal.

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Groetjes van Germa

Wat betreft het aansluiten van de PCI geluidskaart is de vraag opgelost.
Alleen heb ik nog geen geluid:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan