pci-e 2.0 op een pci-e moederbord word de prestatie minder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
aangezien ati enorm goeie kaarten heeft die niet zo duur zijn wil ik een ati radeon hd4870 kopen.
alleen ik heb nog 2 vragen mijn moederbord asus p5e-vm hdmi heeft pci-e worden de prestatie's dan minder als ik die videokaart erop doe?
en mijn volgende vraag is
kan mijn voeding die aan? ik heb antec neohe 550 watt

alvast bedankt

greetz,
kvbmaster

Ja, dat gaat werken en nee, de prestaties zijn gewoon goed, het is immers een pci-e kaart.
AMD maakt idd goeie kaarten en met de 550 watt gaat het eveneens lukken.
AMD schrijft nl: Klik

Laatst bewerkt:
ik zie wel dat het dan net op het randje is bij die 4870

500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)

2 keer 6 peg zit er wel aan die voeding:P
of zou 4850 een betere keuze zijn?

ik wil wel crysis er een beetje lekker op spelen want 3 fps wat ik nu heb op low gaat ook niet:o
ik zit al een poosje te kijken naar een videokaart dat is eigelijk het enigste wat er voor zorgt dat ik games niet lekker kan spelen:)

greetz,
kvbmaster

Ik denk dat je er handig aan doet om eerst je gewenste videokaart uit te zoeken en vervolgens de voeding erop aan te passen.

ik heb me pc net 3 maand geleden in elkaar gezet en ik was eigelijk niet vanplan om de voeding aan te passen maar als het echt nodig is:P
wat zijn dan eigelijk nog meer goeie videokaarten die ook ongeveer 200 tot 250 euro kosten?

Da's een beetje een open deur intrappen want er zijn eigenlijk maar 2 soorten:

AMD met zijn ATI chips en Nvidia.

Deze misschien? (minimum PSU 450 watt)

Laatst bewerkt:
oke dat zou ook een optie zijn maar als ik die 4870 erin doe zou het willen? ook als ik die kaart op 100% ga gebruiken en verbruikt die dan ook 500 watt? of 75 watt per kabel?

Ik heb de kaarten niet echt vergeleken (niet naar gezocht) maar wat ik zo hier en daar lees, doet vermoeden dat de 4870 sneller is. (maar nogmaals, ik heb ze niet vergeleken)

Wat je verbruiksvraag betreft: ik heb er geen flauw idee van.

http://www.hardware.info/nl-NL/prod...kapiamJLKZcg,bGRkapiamJbKZsg,bGRkZJiUmJTKYMg/

dat had ik wel gevonden je kan ook nog andere ati en nvidea kaarten toevoegen en is die 9800 gtx op sommige spellen sneller maar als je het daarin gaat vergelijken is de 4870 toch wat sneller volgensmij maar ik kan het mis hebben :P

EDIT: ik weet niet of het uitmaakt voor het stroomverbruik maar ik heb verder dit nog in me pc zitten:

intel core 2 dual E8400
maxtor 250 gb sata
asus p5e-vm hdmi
2 x 2 gb ddr II 800 mhz
cd/dvd speler

owh ik heb ook al gekeken want je kon er ook naar een link voor aanbevolen voedingen en staat die van mij ook bij:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan