Welke processor is sneller?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Zéér regelmatig komt wel weer de vraag voorbij of processor A van merk B sneller is dan processor C van merk D.

Zonder alles te verklappen (lees de gehele test maar een rustig door...............) wil ik voor gamers en zij die nog geen merk hebben kunnen kiezen, de twee meest in het oog lopende zaken uit de grote (Nederlandse) test alvast "verklappen":

- voor het eerst in de (mij bekende) geschiedenis verslaat Intel de AMD processors eigenlijk op álle fronten en
- gamers zijn beter af met een Dual dan een Quad core.

De gehele test vind je hier : Klik

Bovenin de test (de lichtblauwe balk "Ga naar pagina", kun je naar pagina 2, 3 etc. etc. van de test)

Laatst bewerkt:
Ik heb de offtopic berichten verwijderd.

Pasja,
een topic sticky maken, betekend dat je topic boven in de sectie blijft "plakken". Ook al wordt er helemaal niet meer op gereageerd. Als je nu in deze sectie kijkt, zie je dat jou topic nu "Belangrijk" voor de titel heeft staan.:)

Thanks Crash!

Zeer interessant artikel. AMD vs Intel blijft een discussie (hoewel Intel op dit moment natuurlijk erg sterk staat) en met de Dual Core vs Quad Core is men er nog lang niet uit.

Ik heb de offtopic berichten verwijderd.

Pasja,
een topic sticky maken, betekend dat je topic boven in de sectie blijft "plakken". Ook al wordt er helemaal niet meer op gereageerd. Als je nu in deze sectie kijkt, zie je dat jou topic nu "Belangrijk" voor de titel heeft staan.:)
Heb ik weer wat Helpmij huishoudelijks geleerd.

Ik had dat artikel ookgelezen; reden voor mij om voor een intel-processor te gaan voor mijn volgende pc ;)

Echter vond ik de uitslagen niet erg relevant, in die zin dat er geen enkele processor bestaat die het beste is voor alle doeleinden. Misschien maar goed ook ;)

Dan ben ik bang dat je deze ene test niet helemaal goed gelezen hebt. In déze test (= slechts een momentopname) scoort Intel op alle fronten beter / hoger / sneller dan AMD.

De test is voor mij duidelijk genoeg en vind je info dus geweldig.

Voor mij wordt het een E8500 voor games te spelen en waarschijnlijk doe ik daar een HD 4870 x2 bij

De test is nog nét niet gedateerd en voor zover ik kan inschatten, ook nog niet achterhaald door de meest recente processoreleases, waarmee ik bedoel dat de eindconclusie nog steeds dezelfde is, maar dat kan overmorgen zomaar anders zijn..............

I7 is op dit moment de recordbreker, waarmee Intel nog steeds boven AMD staat.

Hu? Ik kreeg een melding van een nieuw geplaatst bericht op 4-1-09 en nu is het opeens weer verdwenen. Reageerder heeft zijn bericht kennelijk onmiddellijk weer verwijderd........

[edit] dit was de tekst / mail:

Beste Pasja,

Dannywig7 heeft zojuist gereageerd op een vraag waar je voor bent aangemeld met de titel - Welke processor is sneller? - in het Processor / Koeling forum van Helpmij.nl Forum.

Deze vraag kun je vinden op:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=367176&goto=newpost

Het kan zijn dat er al meer reacties zijn, maar je zult geen e-mailtjes hiervan ontvangen totdat je het forum weer bezoekt.

Met Vriendelijke Groet,
Helpmij.nl Forum team

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
afmelden:

Om je af te melden van deze vraag, klik op de onderstaande link:

Om je af te melden van alle vragen, klik op de onderstaande link:

[end edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry pasja is mijn fout vroeg 2 vragen in een die niet met hardware te maken hadden althans toch weer wel maar meer op spelgebied vandaar dat die verplaatst is

Zéér regelmatig komt wel weer de vraag voorbij of processor A van merk B sneller is dan processor C van merk D.

Zonder alles te verklappen (lees de gehele test maar een rustig door...............) wil ik voor gamers en zij die nog geen merk hebben kunnen kiezen, de twee meest in het oog lopende zaken uit de grote (Nederlandse) test alvast "verklappen":

- voor het eerst in de (mij bekende) geschiedenis verslaat Intel de AMD processors eigenlijk op álle fronten en
- gamers zijn beter af met een Dual dan een Quad core.

Quad core zijn veel handiger voor video en muziek bewerking

Laatst bewerkt:
amd heeft altijd achter intel aangelopen, behalve in de tijd van de introductie van de AM athlon 64-processor...

maar die amd phenom II die is weer beter dan de core2quad dus ik weet niet welke processor wie verslaat.

Als ik het goed heb is de Core i7 van Intel sneller dan de Phenom II. Even goed blijft het wisselvallig tussen die twee.

ja maar ik heb het over de normale intel core 2 quad van de 775 socket,
ik weet ook wel dat die nieuwe i7 van intel sneller is als die van amd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan