Probleem met cd/dvd driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Ik heb sinds kort een HP Pavilion laptop aangeschaft, nu heb ik een probleem:

Mijn cd/dvd driver [ TSST corp CDDVDW TS-L632N ATA Device ]
is ermee gestopt, bij [Computer] staat hij niet meer en hij reageert niet meer als ik er een cd of dvd in doe, de lade opent nog wel gewoon!

Als ik naar Apparaatbeheer ga en op het apparaat klik staat er dit:
Dit apparaat start niet. (Code 10)

Ik heb al een paar dingen geprobeerd maar heb niet erg veel verstand van computers, dusss... Kan iemand helpen????

BVD!

Tim :thumb:

WELKOM OP HELPMIJ:)

je zou eens kunnen proberen om hem in apparaatbeheer hem te verwijderen.(ongedaan maken)
daarna pc herstarten en kijk of ie hem vindt

Ik heb dit geprobeerd maar als de pc dan opnieuw is opgestart staat hij gewoon weer met hetzelfde probleem tussen de apparaten..Heb ik hem dan wel goed verwijderd? Ik heb hem verwijderd met de delete knop, en nog een keer geprobeerd door op [installatie ongedaan maken] te drukken..

Dus helaas.. iemand anders misschien een idee??

Ik heb dit geprobeerd maar als de pc dan opnieuw is opgestart staat hij gewoon weer met hetzelfde probleem tussen de apparaten..Heb ik hem dan wel goed verwijderd? Ik heb hem verwijderd met de delete knop, en nog een keer geprobeerd door op [installatie ongedaan maken] te drukken..

Dus helaas.. iemand anders misschien een idee??

Je zou kunnen proberen om de upper filter en lower filter uit her register te verwijderen
en hem ook uit apparaatbeheer te verwijderen, daarna even je computer opnieuw opstarten

Hoge en lage filters verwijderen
De volgende stappen geven aan hoe u de stuurprogramma's kunt verwijderen die verband houden met het verdwijnen van de stations. Nadat u de sleutels voor de filterstuurprogramma's hebt verwijderd.

1.In xp klik je op start dan uitvoeren en type: regedit. In vista klik op het vista logo en type in het
tekstveld van het menu: regedit. dan voor de veiligheid exporteren we het register mocht er wat
fout gaan, dit doe je door op bestand te klikken en dan te kiezen voor exporteren.
Nadat u een kopie van het register hebt geïnstalleerd, klikt u op de plustekens [+] voor de volgende sleutels, in de volgorde waarin ze worden vermeld: HKEY_LOCAL_MACHINE , SYSTEM en vervolgens ControlSet . In bepaalde gevallen worden er meerdere ControlSet-vermeldingen weergegeven, bijvoorbeeld:
*
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002
of
*
2.
Klik op het plusteken [+] bij CurrentControlSet of bij de ControlSet-vermelding met het laagste nummer. In het tweede voorbeeld hierboven is ControlSet001 de juiste vermelding.
3.
Klik op het plusteken [+] bij Control.
4.
5.
Klik op het plusteken [+] bij Class.
6.
Zoek de volgende sleutel en markeer deze in het linkerdeelvenster van de Register-editor. (De nummers kunnen erg op elkaar lijken, dus let op dat u de juiste sleutel selecteert. U kunt de juiste sleutel ook op een andere manier zoeken: markeer Class, en kopieer en plak de sleutel eronder in het venster Zoeken, dat u kunt openen via de opdracht Zoeken in het menu Bewerken in de Register-editor.)
*
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
7.
Wanneer de sleutel is gemarkeerd, ziet u in het rechterdeelvenster meerdere sleutels, waaronder LowerFilters en UpperFilters. Markeer LowerFilters en druk op Delete (Del) op het toetsenbord. Er verschijnt een bevestigingsdialoogvenster waarin wordt gevraagd of de waarde moet worden verwijderd. Klik op Ja om de waarde te verwijderen.
8.
Herhaal deze procedure voor de waarde UpperFilters door UpperFilters te markeren, op de toets Delete (Del) op het toetsenbord te drukken en op Ja te drukken om opnieuw te bevestigen dat de waarde moet worden verwijderd.
9.
Sluit de Register-editor af.
10.
Start de computer opnieuw. Als het goed is worden de optische stations herkend en zijn deze beschikbaar voor gebruik.

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen om de upper filter en lower filter uit her register te verwijderen
en hem ook uit apparaatbeheer te verwijderen, daarna even je computer opnieuw opstarten

Hoge en lage filters verwijderen
De volgende stappen geven aan hoe u de stuurprogramma's kunt verwijderen die verband houden met het verdwijnen van de stations. Nadat u de sleutels voor de filterstuurprogramma's hebt verwijderd.

1.
Nadat u een kopie van het register hebt geïnstalleerd, klikt u op de plustekens [+] voor de volgende sleutels, in de volgorde waarin ze worden vermeld: HKEY_LOCAL_MACHINE , SYSTEM en vervolgens ControlSet . In bepaalde gevallen worden er meerdere ControlSet-vermeldingen weergegeven, bijvoorbeeld:
*
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet
of
*
2.
Klik op het plusteken [+] bij CurrentControlSet of bij de ControlSet-vermelding met het laagste nummer. In het tweede voorbeeld hierboven is ControlSet001 de juiste vermelding.
3.
4.
5.
Klik op het plusteken [+] bij Class.
6.
Zoek de volgende sleutel en markeer deze in het linkerdeelvenster van de Register-editor. (De nummers kunnen erg op elkaar lijken, dus let op dat u de juiste sleutel selecteert. U kunt de juiste sleutel ook op een andere manier zoeken: markeer Class, en kopieer en plak de sleutel eronder in het venster Zoeken, dat u kunt openen via de opdracht Zoeken in het menu Bewerken in de Register-editor.)
*
{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
7.
Wanneer de sleutel is gemarkeerd, ziet u in het rechterdeelvenster meerdere sleutels, waaronder LowerFilters en UpperFilters. Markeer LowerFilters en druk op Delete (Del) op het toetsenbord. Er verschijnt een bevestigingsdialoogvenster waarin wordt gevraagd of de waarde moet worden verwijderd. Klik op Ja om de waarde te verwijderen.
8.
Herhaal deze procedure voor de waarde UpperFilters door UpperFilters te markeren, op de toets Delete (Del) op het toetsenbord te drukken en op Ja te drukken om opnieuw te bevestigen dat de waarde moet worden verwijderd.
9.
Sluit de Register-editor af.
10.
Start de computer opnieuw. Als het goed is worden de optische stations herkend en zijn deze beschikbaar voor gebruik.

ben je daar helemaal zo op gekomen met je gedachten? :P

:p ik maak het vaker mee waar ik werk als technisch support, heb gelijk maar een tutorial van het net geplukt zodat ik het niet zelf hoefde te schrijven ;)

ik dacht al zoiets :P

niet van dat technisch support maar gwn iets van het net geplukt...

waar is je bronvermelding? ben je dan niet fout bezig? LOL
nee, ik maakte maar een grapje ;)

[........]

OOh relaxed man!! :thumb: Het heeft gewerkt!! Ik ben hier echt erg blij mee anders kon ik hem weer terug sturen.......... Sorry voor mijn late reactie maar ik was op vakantie, vandaar!!
Ik was hier zelf in ieder geval nooit op gekomen!! :rolleyes:
iig hartstikke bedankt voor de moeite!

Groeten,

Timson

( www.dj-timson.com )

OOh relaxed man!! :thumb: Het heeft gewerkt!! Ik ben hier echt erg blij mee anders kon ik hem weer terug sturen.......... Sorry voor mijn late reactie maar ik was op vakantie, vandaar!!
Ik was hier zelf in ieder geval nooit op gekomen!! :rolleyes:
iig hartstikke bedankt voor de moeite!

Groeten,

Timson

( www.dj-timson.com )

:thumb: super dat het heeft gewerkt, problemen zoals dat de drive niet wordt gevonden worden in de meeste gevallen zo opgelost ben blij dat het voor jou ook gewerkt heeft.

Heb ook dankbaar gebruik gemaakt van deze tip; had geen upperfilter, alleen low.
Remedie perfect.
Heb als vraag:
Xp werkt op mijn uitgebreide en zeer vertrouwde machine al negen jaar en dan zijn ineens de DVD stations verdwenen (ik heb er twee, 1 master 1 slave).
Hoe ontstaat zo'n verandering in het register? Kan het kwadaardig zijn, van buitenaf?
Had ik er iets tegen kunnen doen?
mvg.

Heb ook dankbaar gebruik gemaakt van deze tip; had geen upperfilter, alleen low.
Remedie perfect.
Heb als vraag:
Xp werkt op mijn uitgebreide en zeer vertrouwde machine al negen jaar en dan zijn ineens de DVD stations verdwenen (ik heb er twee, 1 master 1 slave).
Hoe ontstaat zo'n verandering in het register? Kan het kwadaardig zijn, van buitenaf?
Had ik er iets tegen kunnen doen?
mvg.

:thumb: deze truc werkt in de meeste gevallen altijd idd, mooi dat het opgelost is,

om even in te gaan op je vraag, een verandering in het register is zo gemaakt, elk programma (tenminste het meerendeel) maakt gebruikt van het register om instellingen in op te slaan dat het programma gebruikt, hierdoor gaat er ook wel eens iets mis, informatie blijft achter of blijft dubbel achter met gevolg op fouten, dit is ook zo als een programma verwijderd wordt, meestal blijven er altijd wel resten achter in het register.

hiervoor bestaan er natuurlijk een aantal programma's zowel freeware als koop
die deze problemen opsporen en waar nodig herstellen, ik ga ze hier niet noemen maar het zijn er een hoop. Waarom DVD station en cd-rom station verdwijnen is niet met zekerheid te zeggen maar deels komt dit door wat hierboven beschreven is, Dit kan overigens geen kwaad ook niet van buitenaf, alleen zoals je ondervonden hebt heb je dan geen cd stations meer.

Ik sluit deze topic nu, gezien deze van vorig jaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan