Windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Ik heb een:
Toshiba Sattelite 220 CS.

De C schijf is leeg (geformatteerd), er staat geen besturingssysteem op.
Ik heb een diskette-station en een cd-rom speler die het doen.
Ik wil graag windows 98 installeren op de laptop.
Deze staat op een cd.

Hoe installeer ik het? Ik begrijp helemaal NIETS.

Ik wil hem graag meenemen met vakantie (1 augustus).

Ik wil graag hulp, ik weet helemaal niets meer.:confused:

Vriendelijke Groeten,
Henk de Brouwer

LINK NAAR EEN FOTO VAN DE LAPTOP:
KLIK HIER

Eeh, ik weet niet meer 100% zeker of Win98 een bootable installatie-CD heeft. Je kunt het volgende proberen. Start de computer op; zodra je beeld krijgt staat meestal onderin welke toets je moet indrukken om naar het BIOS of SETUP van de pc te gaan (vaak F2 of DEL). Als je daar bent zoek je de Boot Sequence instellingen op, of Opstartvolgorde. Zorg ervoor dat de CD-ROM als eerste staat. Stop de Win98 CD-ROM erin, sla op en sluit het BIOS af. Hij gaat nu proberen op te starten van de CD-ROM, krijg je de setup te zien, dan is alles in orde.

Zo niet, dan moet je een boot-floppy maken. Is op internet wel te vinden hoe, ik kan evt wel even voor je kijken.

Bedankt!

Ik ga nu alles even proberen!

Wat ik wel heb: een bootdisk van bootdisk.com stopt met het maken altijd bij de 74%.

Ik ga nu even de links bekijken en lezen, bedankt voor alle snelle reacties!:p:love:

Helaas

Het wil niet lukken, en ben ten einde raad!

Oh, is er geen manier?
Ik haat dit ding, ik ben geneigd hem kapot te gooien,:confused:
heb ik wéér, krijg dat ding echt niet aan de praat!

Oh ja...

Mijn cd-speler en diskette-station moeten in 1 aansluiting, dus ik moet de 1 eruit halen, en snel de andere erin doen;) Daarom lukt het misschien niet? Ik heb dus maar 1 aansluiting!

Om Win98 te installeren heb je alleen de CDRom speler nodig,dus leg eens uit wat je aan het doen bent :confused:

Wat zijn het overigens voor aansluitingen,IDE of SATA?

Greetz

Om Win98 te installeren heb je alleen de CDRom speler nodig,dus leg eens uit wat je aan het doen bent :confused:

Wat zijn het overigens voor aansluitingen,IDE of SATA?

Greetz

Sata.... Op deze laptop:p:D:D

Je hebt alleen de cd nodig, Als je de bios goed hebt gezet, dus cd op 1 hd op 2, moet de laptop vanaf cd opstarten. Tenzij de cd beschadigd is, of illegaal is waardoor deze niet vanaf cd opstart! (bootable)

Zo'n apparaat had ik ook ooit, je hebt een soort drive bay waarin ruimte is voor ofwel een floppy drive, of een CD drive.

Ik heb het als volgt aangepakt: met de CD drive erin, heb ik de inhoud van de Win98 CD naar de harddisk gekopieerd, in een map die ik makkelijk kon terugvinden, en heb daarna de notebook uitgezet en de floppy drive geplaatst. Toen opgestart met de DOS 6.2 bootflopies en van daaruit via DOS commando's naar de map gebladerd waarin de Win98 bestanden stonden, en SETUP uitgevoerd. Vaak is dat betrouwbaarder dan instalatie vanaf de CD, die mislukte namelijk steeds op 2/3 van de installatie.

Succes er mee, het is goed te doen, maar zonder enige kennis is het onbegonnen werk vrees ik.

Ok!

Ik ben niet echt haastig, oké een klein beetje.:p

Ik wil hem 1 augustus mee naar Tsjechië.
Ik weet niet hoe ik het vanaf cd kopieeer naar de c disk.
Kan iemand me helpen, de handleiding helemaal precies gevolgd, alleen het wil niet lukken.
De cd-rom is dus het enige wat ik nodig heb? Niet eerst een opstartdiskette dus?
Bedankt voor alle hulp!
Het is meer dan welkom!:thumb:

Ik weet niet hoe ik het vanaf cd kopieeer naar de c disk.
Je hoeft helemaal niets te kopieren,gewoon de Win98 cd er in en dan opnieuw opstarten.

Je krijgt,als ik mij goed herinner een scherm te zien,waar je kunt kiezen om van de hardeschijf of de CDRom te kiezen.

Kies dus CDRom ;)

Greetz

Maar...

Als ik de cr-rom erin doe, begint hij hem wel te lezen, maar er gebeurt niets.
Haal ik hem eruit staat er in de bios: Geen besturingsysteem.

Dus, hij leest/start- hem niet -op.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan