Rokende voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

dmasterj

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Tot twee keer toe is de voeding van mijn ASROCK 775vm800 gaan roken en uiteindelijk stukgegaan. Steeds exact 1 jaar nadat hij er in had gezeten. Het is een LPK2-23 400w 230v en ik heb totaal geen idee wat voor een voeding ik er beter op kan zetten. Misschien heeft u een idee. Alvast bedankt

WELKOM OP HELPMIJ

zou je eens wat meer spec's van je pc kunnen geven?
processor schijven etc

uhmm... ja nu vraag je wat :P kan namelijk nu niet op de computer, maar het is een intel celeron processor
dual core cpu 2.14 gigaherz
512 mb ram geheugen

Hoi,

Zat er soms een tijdklok in?
Nu ik denk dat het puur toeval is dat dit gebeurt maar het is lastig heb je in het hele jaar geen last van uitval of andere rare dingen gehad?
Dus zou ik een van voedingen die wordt geadviseerd nemen.

Modag

nee, niet dat ik weet . Ik drukte op het powerknopje en toen opeens kortsluiting en de voeding knetterde en kwam rook uit en daarna deed hij het niet meer

tja kan helaas toeval zijn.
maar loop met een nieuwe voeding voor de zekerheid wel even alle aansluitingen goed na

ps:wist je je videokaart al?

Hoi,

Ik weet niet of het mogelijk is maar als dit rond een jaar gebeurt is zou ik even terug gaan met de voeding naar de winkel en even melden dat dit de tweede is in 2 jaar met het zelfde probleem misschien dat hun het zwakke punt van die voeding kunnen opzoeken en/of het probleem aan de voeding of aan je pc ligt.
En dan wel even melden dat er rook uit kwam.
Neem aan dat ze dan ook wat doen wegens garantie
Modag

Wat voor merk voeding hen je gemonteerd een budged voeding of een kwalitatief iets duurdere.

De goedkoper gebruiken nanmelijk bulk onderdelen dus zo goedkoop mogelijk en vaak branden elcos en condensatoren bij veel vuldig gebruik stuk waardoor ze beginnen te roken en je voeding het begeeft.

Ik zou eens en duurdere voeding monteren van een a-merk

http://pc-en-internet.infonu.nl/hardware/7505-voeding-voor-de-pc.html

Laatst bewerkt:
zijn die 2 die ik vooestelde geen A-merken dan??:confused:
Die 2e wel.
Dat 1e merk ken ik niet, maar schijnt ook wel goed te zijn.

Maar de voeding die hij in zijn systeem had was wel slecht. Hij mag van geluk spreken dat zijn hardware nog niet kapot is gegaan.

eerste merk komt goed uit diverse testen(redelijk nieuw merk)
wordt regelmatig hier geadviseerd op helpmij.
daarom heb ik hem ook aangeschaft en moet zeggen ben er zeer tevreden over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan