Nieuwe laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter DJEM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DJEM

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Beste helpmijers,

Waarschijnlijk een vraag die beantwoord wordt met onmogelijk of iets dergelijks maar toch wil ik graag mijn vraag stellen.

De bedoeling was om een laptop te kopen die ook voor games kan worden gebruikt. Maar voor het kopen/samenstellen van zo een laptop ben je al snel 1000 euro kwijt.

Dus ben ik gaan zoeken voor een desktop voor de games (ook hier op forum) en daar ben ik al redelijk uit gekomen

Maar nu het volgende, een laptop voor internet, filmpjes en muziek. Een zo genoemde "tekstverwerker".
Hiervoor heb ik al rondgekeken maar is toch nog vrij duur allemaal.
Heeft iemand van jullie een idee waar je goedkoop laptops kan kopen (desnoods oudere modellen) of kan samenstellen???

Budget? low... 300-400 max (is dit mogelijk??) liefst rond 15"

(Ik weet dat goedkoop en goed niet altijd even goed samen gaat maar toch hoop ik iets te kunnen vinden met jullie hulp!):thumb:

Alvast bedankt!!

DJEM

Maar dat is altijd zo, maar de 8600 GT kan toch aardig wat spellen goed afspelen, je hoeft niet te rekenen op Assasin's creed op high, maar op low is die wel af te spelen

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=225009
http://nl.youtube.com/watch?v=2bUUyUW85ms&feature=related (Hou rekening met de processor)
http://nl.youtube.com/watch?v=dkipEIu0H4c

Crysis schijnt zelfs ook te kunnen, maar wel met een lage fps, en deze processor is ook niet echt helemaal je van het....

Maar het kan wel.

@ Patrick

Dat is wel ongeveer wat ik zoek... ervaring met Mr@ ?? :10 #3

@LinkinParkFan

Dat zou een optie zijn als ik die laptop gebruik voor gamen en "tekstverwerken" aka internet film en muziek. Is in principe net zo duur als een laptop van 300 euro + desktop 300 euro (excl. monitor)

@Raymond

Wat speel je dan voor spellen??

Bedankt alvast allemaal! Hier kan ik al heel wat mee :thumb:

DJEM

Ik niet maar mijn buurman speelt Crysis op een zelfde kaart met deze opmerking dat hij wel over een betere processor beschikt en ik niet weet op welke instelling.

Haha, daarom vroeg ik me af of het je wat boeide, maar misschien als je nog een nadenkt, of opeens zomaar 300 euro vind;)

Mijn vader heeft er al regelmatig dingen gekocht. Ik zelf ook prima spullen en support.
Zover ik ze nodig heb gehad.

Haha, daarom vroeg ik me af of het je wat boeide, maar misschien als je nog een nadenkt, of opeens zomaar 300 euro vind;)

Ja dat vinden van 300 euro zal wel niet maar ik kan er altijd over nadenken.
Het enige nadeel is dat je een laptop niet of nauwlijks (te duur) kan upgraden en dat kun je met een desktop wel weer.. !

Ik niet maar mijn buurman speelt Crysis op een zelfde kaart met deze opmerking dat hij wel over een betere processor beschikt en ik niet weet op welke instelling.

Hele zware spellen speel ik niet (fifa, moh dat soort dingen) dus dan moet dit wel genoeg zijn.. mayb zelfs minder.

Thnxx

Dus de keuze op dit moment is:

*Aopen QF50E (ATX, 400W, zwart/zilver)
*AMD Athlon 64 X2 5000+ (AM, 2x2.6 GHz, 1MB, 400 Mhz Bus)
*Asus M3n78 PRO (AM2, PCIe, sound,DDR2, HMDI)
*2GB DDR PC6400 800MHz CL6 OEM
*Asus GeForce 8600GT 512MB DDR2 (PCIe, DVI, D-sub, HDCP)
*Samsung 250GB HD250HJ (SATA II 7200 RPM 8 MB)
*Aopen DSW2012SA 20x (Dual-Layer, SATA II, zwart, OEM

310 euro (excl. monitor)

+

http://www.mr-at.nl/d610-p4-16ghz512mb40gbdvdcxphome-coa-p-4233.html?cPath=105

OF

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=pn4vy1&

Is het niet zo dat een laptop snel verouderd (omdat geen update bijna mogelijk is???)

Wat is jullie advies???

Bedankt.

Djem

Als een desktop ook een optie is zou ik dat doen, de onderdelen zijn goedkoper dan een laptop versie.

Ik denk dat je de voordelen en nadelen zelf wel weet. Dus voor 1000 euro heb je een veel betere desktop dan voor het zelfde geld een laptop:thumb:

Mijn advies is een desktop. En de laptop zou ik die van alternate aanbevelen door de veel betere specificaties, maar ook daarintegen een duurder prijskaartje. Maar goedkoper voor die specificaties moet je goed zoeken.

Laatst bewerkt:
Of dit systeem... (zit er tussen in) iemand ervaring met Compaq? of dit systeem?

Merk Compaq
Type Presario CQ50-100ED
Processor AMD Sempron SI-40
Besturingssysteem LegitiemeLegitieme Windows is authentieke Windows-software met een geldige licentie van Microsoft die legaal is geïnstalleerd.
Processorsnelheid 2 GHz
Cache (L2) 512 KB
Geheugen 1 GB
Geheugentype DDR2
Maximale hoeveelheid geheugen 4 GB
Aantal modules 2x
Aantal geheugen sloten 2x
Schermgrootte 15,4 inch
Schermtype WXGA HD Brightview
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 120 GB
Breedbeeld
Rotatiesnelheid 5400 rpm
Interface (harde schijf) SATA
Geheugenkaartlezer 5-in-1 Card Reader (XD ○ SD ○ MMC ○ MS ○ MS PRO)
Optische drive DVD Super Multi Double Layer Light Scribe
Grafische kaart GeForce 8200M
Shared Video geheugen 319 MB
Fabrikant NVIDIA
TV-out HDMI
TV-tuner
Radio-tuner
Ingebouwde webcam
LAN 100 Mbps
Type draadloos netwerk 802.11 B/G
Modem 56 Kbps
USB 2.0 3x
Draadloos Netwerk
Bluetooth
Muis
Afstandsbediening
Office software Microsoft Works
DVD-software DVD Play
Overige software Acrobat Reader
Diepte 357 mm
Breedte 257 mm
Hoogte 44 mm
Gewicht 2,9 kg
Type accu 6 cell Li-Ion
Garantie 1 jaar
Type garantie Pick-Up & Return

€ 399

Kan weinig info vinden over de videokaart en processor (misschien een reden voor???)

Weet iemand meer over bovengenoemde videokaart en of processor??

DJEM

Laatst bewerkt:
De laptop staat overigens bij Mycom.
Lees niet heel veel goede dingen over Mycom?! Heeft iemand hier ervaring mee??

Bedankt alvast.

DJEM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan