• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde slechts 1x mee tellen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Ik heb een kolom adres... Nu wil ik graag weten hoeveel verschillende soorten adressen (straten) lokaties ik in mij sheet heb staan.

A (adres)
1 A-straat 15
2 A-straat 15
3 A-straat 15
3 B-straat 33
4 B-straat 33
5 C-straat 50

In bovenstaand kun je zien dat er 3 verschillende soorten adressen zijn. Hoe kan ik dit in laten uitrekenen....

=SOM(1/AANTAL.ALS(bereik;bereik))

en bevestigen met Ctrl-Shift-Enter, geen gewone Enter.

Wigi

Hij geeft een foutmelding aan... In de bijlage heb ik het voorbeeldje gedaan. Het is eigenlijk de bedoeling dat deze gegevens ook uit het specifieke tabblad gehaald kan worden en dat op het totaal tabblad wordt weergegeven?

Bijlagen

Bereik in voorgaande formule is A1:A6, niet wat jij ervan gemaakt hebt.

=SOM(1/AANTAL.ALS(bereik;bereik))

en bevestigen met Ctrl-Shift-Enter, geen gewone Enter.

Wigi

is er ergens een goede handleiding om die matrixformules te verstaan? want ik snap wel het idee.. mr ik zie niet hoe dat dat daaruit komt :-) ik snap niet wat die deling daar komt te doen? (of is dat geen deling? :-))

Een keer plaatsen is genoeg. De helpers kunnen verder in de hierboven genoemde topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan