Is dat array/change event-ding heel erg?
Integendeel.
Een Change_Event is een event(=gebeurtenis) dat aangeroepen wordt als er een wijziging plaatsvindt op het werkblad. Event zijn dus gebeurtenissen die een werkblad "meemaakt".
Een werkblad ondergaat de nodige gebeurtenissen (wijzigingen, verplaatsingen van de cursor, afsluiten, etc) waaraan een ontwikkelaar code kan verbinden.
Een array is een soort ladenkast waar de ontwikkelaar gegevens kan plaatsen en uithalen.
Dit is wat ingewikkelder te programmeren dan mijn oplossing (vind ik).
Mijn oplossing berekent slechts en de oplossing met een array verzamelt de gegevens en schrijft ze dan weg.
Want ik begrijp die beter dan die andere

Als ik het goed begrijp heb ik die D7 en G7 enz... maar te vervangen door de cellen die het op mijn blad zijn...
Welke je gebruikt is helemaal jouw keuze. Mijn code werkt als volgt:
Regel 1. Aansturing omdat er een wijziging is geweest in het werkblad.
Regel 2. Controleren of de wijziging in het bereik D7

9 is.
Regel 3. Als regel 2 waar is, cel G (op rij wijziging) is grootste van D (rij) en G (rij)
Regel 4. Einde IF
Regel 5. Einde Aansturing Event
Toelichting Regel 3.
Er is dus een wijziging in bijv. cel D8.
De cel G8 krijgt de grootste waarde van D8 en G8.
Het maakt dus niet uit of D8 of G8 de grootste is.
Ik gebruik trouwens ook geen hele range, bij mij draait het om de veranderingen in G8, I8, K8, M8 en P8
Die zouden respectievelijk in rij 12 moeten komen.
Bij een range bedoel ik een reeks opeenlopende cellen.Bijv.: G1:G12, G8

8, etc.
Dat is hier niet aan de orde.
Stel daarbij dat ik die vervolgens kopieer of een rij invoeg, veranderd de code dan automatisch of zal ik deze telkens zelf moeten veranderen?
Als het hard gecodeerd is (celbereiken staan in code) zou je dat steeds moeten aanpassen.
Als het flexibel geprogrammeerd is (dus met relatieve verwijzingen e.d.), niet.
Wat betreft het onnodig aanroepen van het programma. Zou het 'vast' kunnen lopen als ik ook nog eens een andere macro in het blad heb lopen die elke seconden wordt uitgevoerd?
Dat kan inderdaad voor problemen (vastlopen, vertragen, etc) zorgen.
Met vriendelijke groet,
Roncancio