back-up van OutlookExpress

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik wil mijn OutlookExpress handmatig backuppen op ext.HD maar ik zie 2 locaties waar de dbx-bestanden staan, welke is de juiste? (WinXP)
1) C>Windows>Documents and Settings>NAAM>ApplicationData>Identities> {....}
2) Idem, maar na >NAAM> eerst Local Settings, dan weer ApplData etc.
En is het voldoende om alleen {.....} te kopieeren?

En waar vind ik het adresboek?

Als ik deze dbx-bestanden later in geval van nood weer importeer in mijn OutlookExpress overschrijf ik dan de bestaande mappen (en gaan de huidige emails verloren) of komen de gebackupte mails gewoon als aanvulling bij de huidige te staan?

Laatst bewerkt:
Erg vreemd dat je 2 lokaties hebt voor je dbx bestanden. De juiste staan volgens mij in het pad waar ook Local Settings zich bevindt (verborgen map). De juiste lokatie staat ook vermeld in OE zelf, bij Opties - Onderhoud - Archiefmap; die moet je hebben.

Het terugzetten van een backup is voor OE nog wel eens omslachtig, maar wel goed te doen. Helaas werkt de importfunctie voor dbx bestanden niet. Ik overschrijf de huidige dbx bestanden daarom altijd, daarmee ben je dus wel je huidige mails kwijt. Daar is echter ook wel weer een truc voor te verzinnen; je hernoemt de gebackupte dbx bestanden (bijv naar 'inbox backup.dbx'), maakt in OE een nieuwe map 'inbox backup' aan en je ziet ze weer staan. Daarna kun je de mails van 'inbox backup' weer handmatig bij de gewone 'inbox' zetten.

Handmatig backupppen staat beschreven in de bijlage.
Geschikt voor Win2000 en XP.

Backup maken van je mails en adresboek is simpel.
Vanaf o.e. in winxp werkt de import sessie prima.
Alles staat beschreven in de bijlage.

Laatst bewerkt:
@verhoog
Helaas werkt de importfunctie voor dbx bestanden niet.
Die werkt wel degelijk,dus er is kennelijk iets op jouw PC niet in orde.

Je kunt zelfs kiezen welke mappen je wilt importeren.

@ltk
Als ik deze dbx-bestanden later in geval van nood weer importeer in mijn OutlookExpress overschrijf ik dan de bestaande mappen (en gaan de huidige emails verloren) of komen de gebackupte mails gewoon als aanvulling bij de huidige te staan?
De e-mail berichten komen erbij te staan,er wordt niets overschreven.

Standaard staan de mail (*.dbx),het Address Book (*.wab) in respectievelijk.

Kopieer de gehele map en nooit losse bestanden.

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Local Settings\Application Data\Identities\{..............}\Microsoft\Outlook Express

C:\Documents and Settings\(Naam of Administrator)\Application Data\Microsoft\Address Book

Er is ook een tool om de dubbele mails te verwijderen,die zoek ik nog even op voor je.

Greetz

Heel erg bedankt voor alle info. Is het geen goed idee om deze info ergens vast te prikken? Volgens mij zitten heel veel mensen,vooral beginners, met de vraag hoe ze hun mail kunnen backuppen.

Als je mijn eerder gegeven bestandje opent, en dan links boven op de "floppy" klikt, wordt ie opgeslagen.
Dan heb je em altijd.

Lukt dat niet, dan krijg je de file per mail. (adres NIET posten)

Opslaan had ik al gedaan, maar ik bedoel eigenlijk of het voor het forum niet handig is om dit soort waarschijnlijk veel vaker terugkerende vragen bij de Tips en Handleidingen te zetten.

Bedankt

Handmatig backupppen staat beschreven in de bijlage.
Geschikt voor Win2000 en XP.

Backup maken van je mails en adresboek is simpel.
Vanaf o.e. in winxp werkt de import sessie prima.
Alles staat beschreven in de bijlage.

Werkt perfect zo,
Groeten Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan