afsluitprobblemen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbedoesie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
goeiedag
wanneer ik mijn pc afsluit,dan start deze hem aan het eind van de rit meteen weer op..
sluit alleen af als ik hem op het juiste moment handmatig uit druk
wie o wie kan mij met raad en daad bijstaan

groetjes rob

Het kan zijn dat je systeem 'crasht' bij het afsluiten, en dan automatisch een herstart uitvoert. Dit kan je uitschakelen door bij de systeemeigenschappen (rechtermuis op Deze Computer, dan eigenschappen) op het tabblad "geavanceerd" de opstart- en herstartinstellingen te openen. Hier vervolgens bij systeemfouten het vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Dan geeft je PC daarna in ieder geval een foutmelding i.p.v. automatisch opnieuw op te starten.

Lukt dit niet, zoek dan eens met de zoekfunctie van dit forum op 'pc start automatisch opnieuw op'; dit probleem is al veel vaker aan bod geweest hier en kan meerdere oorzaken hebben.

sluit af, en trek eens even de stekker eruit. Laat hem even een paar minuten staan, en stop de stekker er weer in. Probeer het nu nog eens...

Het kan een beetej reststroom zijn dat een fout in het geheugen in stand houdt....

Het kan zijn dat je systeem 'crasht' bij het afsluiten, en dan automatisch een herstart uitvoert. Dit kan je uitschakelen door bij de systeemeigenschappen (rechtermuis op Deze Computer, dan eigenschappen) op het tabblad "geavanceerd" de opstart- en herstartinstellingen te openen. Hier vervolgens bij systeemfouten het vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Dan geeft je PC daarna in ieder geval een foutmelding i.p.v. automatisch opnieuw op te starten.

Lukt dit niet, zoek dan eens met de zoekfunctie van dit forum op 'pc start automatisch opnieuw op'; dit probleem is al veel vaker aan bod geweest hier en kan meerdere oorzaken hebben.

bedankt voor de tip ..start inderdaad niet meer automatisch op,moet hem alleen nog wel handmatig uitzetten
heb nu in ieder geval wel de fout melding,al is dit voor mij ook arabisch!!!!
ga in ieder geval verder spitten ...... tnx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan